Gå til innhold

Når søke om permisjon, og spørsmål om permisjon!!


Mamma2011

Anbefalte innlegg

Når må vi bestemme oss for permisjon og fordelingen av dette? Og hvor/hvordan sender vi inn søknaden?

 

Og så lurer jeg på, hvordan fordelte dere permisjonen? Er det sånn at far MÅ ta de 12 ukene, eller kan han for eksempel ta noen av dem, og overføre resten til mor?

Jeg har ikke fast jobb lenger når jeg går ut i permisjon- og heller ikke noe fast å gå tilbake til etter ent permisjon (ekstravakter/vikar etter sommeren). Far jobber på sjøen med 4 uker på og 4 uker hjemme ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan tidligst søke om permisjon etter uke 26 i svangerskapet og må da velge om dere vil ha 80% lønn med 57 uker permisjon, eller 100% lønn med 47 uker permisjon. Av disse ukene skal du ha 3 uker før termin (du mister disse om du føder før termin) og 6 uker etter fødsel/termin, og pappaen skal ha 12 uker. Fedrekvoten kan ikke overføres til deg, de er pappaens og om han ikke benytter seg av dem mister dere dem.. (det er noen unntak og det er når mor er alenemor, far ikke har rett på foreldrepenger og når far er så syk at han ikke kan ta seg av barnet - DA kan mor få overta fedrekvoten)

Dere trenger ikke bestemme hvordan permisjonen skal fordeles når dere søker, men må gi beskjed om det i god tid før far skal ta ut sin permisjon. Husk at han kan ta ut sin permisjon inntil barnet er 3 år, han kan f.eks ta ut sin permisjon når han har sine 4 ukers perioder hjemme men husk at dere kan ikke få permisjonspenger samtidig... Når han har fedrekvoten kan du ha ulønnet permisjon, ferie eller jobbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...