Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Gutten min er nettopp blitt 3 år og er veldig opptatt av en baby born dukke som jenta til søsteren min har vokst i fra, så han fikk den. Han har den med seg overalt og når jeg skifter bleie på han og smører han inn med krem, så gjør han det samme med dukken. Han vil også ha den med seg i sengen, når vi er på trille tur når vi skal spise etc. I barnehagen liker han også og trille rundt med dukke vogner. Skal sies at han også er veldig opptatt av biler,gravemaskiner, fly osv. Men han er helt avhengig av den dukken..Når går denne fasen over? Er alle gutter inne i en dukke fase eller? Hva gjør at noen gutter liker liker dukker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Kanskje han er homo da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Husker da jeg var yngre, jeg lekte ikke med dukker.. men mitt søskenbarn som var på min alder lekte med dukkevogn/dukker.. Heletia. Selvfølgelig litt biler osv også.. men mest dukker. Og han er IKKE homo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 Alle barn i treårsalderen er opptatt av slikt dersom de får mulighet og blir oppmuntret til det er min erfaring. Å ha med en dokke rundt er som å ha en liten venn. Ikek noe rart ved det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Del Skrevet 20. juni 2011 hehe.. Jeg har 2 ordentlig gutte-gutter på 3 og 5 år. Her er det alt som har av fart og bråk som teller. 5 åringen er bare opptatt av bay-blade, sykling, sparkesykler, fotball osv osv.. Men 3åringen har de siste ukene begynt å krangle med nabojentene om den rosa koppen, og triller rundt på dukkevogner og kan fint leke med barbie-dukkene til storesøstra.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Del Skrevet 20. juni 2011 Helt fullstendig normalt og har ikke noe med seksuell legning å gjøre hvertfall. Slapp av og la ham leke med dukker om han vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Del Skrevet 20. juni 2011 Guttene i barnehagen vår leker med dokkevogner. Jeg synes ikke det er unormalt av en gutt å leke litt med dokker. Du sier selv at han gjør med dokka som du gjør med ham. Han leker at han er voksen, rett og slett. Jeg tenker pappaen skifter bleie på ham også, ikke rart at han gjør som sitt mannlige forbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg blir nå litt fasinert av at noen er redd for at sønnen er unormal fordi han leker med dukker. Hadde man kalt det "rollespill" (noe det jo faktisk er), så hadde man kanskje ikke trodd at det var noe rart med det. Er rollespill forbeholdt jenter? ...og hva om han er homo? Det finnes da jaggu verre ting! Sånn! Blåst fra meg ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #9 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg er ikke "redd" for at han leker med dukker, men bare lurte på hvor vanlig det var og hvor lenge den fasen eventuelt varte. Han leker jo også med andre gutte ting som biler, gravemaskiner osv. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #10 Del Skrevet 20. juni 2011 Fase? Han leker med noe som opptar han. Akkurat som noe er opptatt av biler, noen er opptatt av puslespill, noen er opptatt av kjøkken/koppestell etc. Denne type lek kan vare interessant for han i noen uker eller måneder eller i flere år. Akkurat som småbilene kanskje bare er interessante i noen få uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #11 Del Skrevet 20. juni 2011 Helt vanlig. Gutten min hadde en lang periode hvor han elsket rosa, langt hår og dillete jenteting. Skjønner det godt, det er jo så fargerikte og fint. Jeg lot ham holde på, og kjøpte rosa (gutte)klær og lilla støvler til ham. Han var lykkelig. Nå er han fem, og jenter er full av jentelus og rosa er den styggeste fargen som finnes En treåring vet ikke hva som er gutte-og jente ting. De leker med det de synes er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå