Gå til innhold

Hvilke leker anbefaler du til baby på 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har babyen en liten boks med forskjellige småleker som hun har på gulvet når hun leker. + babygym.

Mulig det begynner å bli litt kjedelig, har dere tips til noe jeg kan kjøpe til henne? Vi bor langt fra by så det blir mest netthandel med oss, så jeg får ikke ruslet i butikker å sett på hva som finnes der ute :)

Billig eller dyrt, alle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min på 7 1/2 mnd liker følgende

Elektroniske bøker

Hund fra fisher price som kan trykkes på også kommer det sanger og diverse lyder

Ku fra fisher price i samme stil

Stor myk ball fra Ikea som han kaster rundt med (tror vi har en håndballspiller i hus)

Liten rangleball som han triller med

Annen leke sak fra vtech, en sommerfulg som kan trykkes på

Telefon med masse lyd og knapper på

og en hel del masse annet med lyder :)

Skrevet

http://tumleplassen.no/default.asp?wpi=PRODUCTDETAILS&catId=175&subCatId=189&pId=3118&pageCount=26&isSearch=0

Vi har denne, og den er kjempepopulær!

http://tumleplassen.no/default.asp?wpi=PRODUCTDETAILS&catId=1&subCatId=1&pId=1686&pageCount=2&isSearch=0

Det er denne også :)

Og så har vi brioranglen som er ganske populær, samt noen duploklosser hun fikk av bestemoren sin.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80021008

Disse pleier jeg å bygge tårn av, og da krabber hun som en vind for å komme og rive de ned. Hun simpelthen elsker de, stor glede i 19 kr :D

Hun har også i det siste vist en særdeles stor interesse for nøkkelknippet mitt, så i går var vi innom en låses ed og kjøpte 4 ufilte nøkler og en nøkkelring - det slo også an :)

Håper du fikk noen tips!

Hun er forresten litt over 7 mnd nå :)

Skrevet

IKEA sender forresten småting pr. post nå.

Vi har ingen elektroniske leker eller lignende, her går det i treleker og de gode gamle. Men det er bare ett valg vi har tatt fordi det er naturlig for oss, og fordi vi kanskje er litt mer opptatt av det enn snittet :)

Www.riktigeleker.no og www.sprell.no har også mange fine pedagogiske leker som varer i evigheter :)

Dessuten er spiralvispen, grytelokkene og diverse annet ufarlig kjøkkenutstyr poppis. Hun elsker å sitte i tripptrappen sin når jeg drar ut kjøkkenskuffen som er i høyde med dr hun sitter. Passer selvsagt på at det ikke er noe skarpt og spisst der. Må vaske visper, øser og sleiver litt oftere, men hu koser seg så innmari når hu sitter der så det får bare gå :)

Skrevet

Alt som triller er populært hos oss. Dvs ball, diabloen til storesøster, speil med hjul osv. Og pop-up leker som spiller musikk eller annet med knapper og lyd. Fjernkontrollen var det som lokka han til å komme seg fremoverf første gangen, tenker gi han en gammel uten batteri;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...