Gå til innhold

Boxer/truse - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når begynner barna med boxer/truse? De slutter med body etterhvert, er det da vanlig å ha noe utenfor bleia? Føler at det holder bleia på plass.

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker allerede boxere og truser til min gutt på 16 mnd! Han bruker ikke så mye body lenger, å da er det praktisk med en truse eller boxer som holder bleia der den skal.. så nå som det er varmt å han sover uten pysj, så har han begynt å ta av seg bleia i senga.. så da var det kjekt å kunne ty til truser :D

Skrevet

Jeg har bevist ikke brukt truse/boxer utenpå bleia til barna våre. Har brukt truser med kule motiver som motivasjon til å slutte med bleie, og da fungerer det dårlig å "bruke de opp" utenpå bleia. Da er det ikke like stas.

Så lenge barna har brukt bleie, har vi også brukt body.

Skrevet

Blir ikke det ekstremt varmt for barna med bleie først, og så bokser/truse, og så bukse oppå det igjen? Synes liksom bleien i seg selv er mer enn varm nok jeg ;-) Her har vi startet med boksershorts på guttene når de har sluttet med bleie. Enkelt og greit. Vi har sluttet med body en god stund før dette, men så lenge vi bruker up&go er det ikke nødvendig med body heller synes jeg. Nå blir vesla 2 år i august, og jeg har kjøpt inn truser til henne for å prøve litt på bleieslutt i sommer dersom hun er moden for det. Om ikke pakkes de bort til hun er klar :-)

Skrevet

Vi har aldri brukt boxer/truse utenpå bleia. Som en av de andre skriver, så har vi bevisst spart det til bleieslutt for å ha en ekstra ting å strekke seg etter. Hvis man bruker bleie som passer barnet, så sitter den på uansett.

Skrevet

Har tre gutter, har aldri brukt truse før bleieslutt, føler at det er unødvendig..

Skrevet

Der kan du se.. er flest som mener at det er unødvendig!

Men jeg har jo det problemet at han tar av seg bleiene, selv om det er uten teip og med (som forresten er akkurat passe). Det er ikke alltid jeg bruker truse.. bare når jeg har på han litt store bukser, å da er det ikke masse plussgrader ute, så han blir aldri svett.. det fins mye annet man kan bruke som motivasjon til bleieslutt! Jeg synes at truser har vært redningen i mange situasjoner. det får være opp til hver enkelt! Gjør det du føler for :)

Skrevet

Jenta mi begynte med truser da hun var et år eller så, men da som alternativ til bleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...