Gå til innhold

6.klassing som vil være sammen med min 2.klassing... rart?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min som begynner i 2. klasse har snakket om at han har en venn som begynner i 6. klasse. Jeg vet han har mange venner, men mest på egen alder.

Idag sto denne gutten plutserlig på trappa og ville inn på besøk, men gutten min var ikke hjemme.

Lurer litt på hva en 2.klassing og en 6.klassing har til felles? Er jeg rar som synes det er rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det er jo flott at barn kan leke på tvers av alder, men jeg forstår deg her jeg. Vi har en gutt i 3. klasse (født sent på året) som har enn venn i 5. klasse (født tidlig på året), og jeg synes det er litt rart at denne store gutten er så interessert i å henge med vår gutt. Etterhvert har jeg knepet den store gutten i å lyve så det renner ovenfor vår gutt, og manipulerer vår gutt ganske kraftig. Jeg vil egentlig ikke fortelle gutten min hvem han skal leke med og ikke, men nå jeg har ymtet frampå at han gjerne kan leke med andre enn akkurat denne store gutten. Jeg har også fortalt ham at han ikke må stole på alt "x" sier fordi han lyver mye. Mitt inntrykk etter å ha observert en god del er at den store gutten ikke klarer å ha venner på egen alder, og velger seg yngre venner fordi han da får bestemme og kontrollere. At barn på veldig ulik alder kan leke litt sammen av og til er flott, men når det blir mye så blir jeg skeptisk. Spesielt etter den erfaringen jeg selv har fått nå. Heldigvis har min sønn begynt å trekke seg unna denne gutten her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt som er 6 år, og skal begynne på skolen til høsten har venner som går i både 1. 2. 5. og 6. klasse.............. =) Trenger ikke være så mystisk! De bare liker å leke de samme tingene! Mye tikken og slåball og gi et lite vink! =)

Takk og pris for at han kjenner så mange store når han skal begynne på skolen til høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så uvanlig det?

 

her i gata leker de fleste samen, selv om det skiller noen år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...