Gå til innhold

Antibiotika i barnehagen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt barn som har måttet ta antibiotika i løpet av bhg-dagen. Hvordan gjør dere dette? Sender med en liten flaske og en sprøyte, eller finnes det lure måter å sende med riktig dosering så det personalet ikke kan gjøre feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med alle bhg har prosedyrer med å måtte fylle ut medisineringsskjema, men navnt tidspunkt og mengde. Så er det bare å pytte medisin i en pose, levere, og ta med hjem på ettermiddagen. Medesin skal alltid være på orginalflaske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga barnet mitt medisin før bhagen, og når vi kom hjem igjen. har aldri involvert barnehagen med medisiner annet enn astma og allergi-meds.

 

selv ikke øyedråper v betennelse er det nødvendig å gi barnet mens det er i barnehagen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har hatt noen runder med antibiotika i barnehagen. Jeg lagde et eget skjema med klokkeslett og hvor mye medisin, så bare krysset de ut. Det syns de var veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet skal ha medisin tre ganger om dagen synes jeg det blir nødvendig at det får det i bhg for å få en viss avstand mellom dosene. Sarlig når barnet desverre må ha ganske lange dager der denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte barnehagen, og de sa at vi bare kunne sende med flaska og sprøyta. Det gikk helt fint det. Så tok vi med flaska fram og tilbake de dagene det stod på. Er ikke så mye feil man kan få gjort. Er de usikre kan de spørre, og det står jo på flaska hvor mye barnet skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da sender vi hele flaska og satser på at det går greit. De klarer det sikkert greit, men jeg tenkte bare at det skulle bli minst mulig jobb for dem. Det er jo ikke så stress uansett kanskje...

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...