Gå til innhold

Hva skjer om en overlater barn/ungdom til barnevernet? Har barnet da mer rett på hjelp enn om en ikke gjør det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fortvilet her jeg sitter. Og utslitt.....

 

Dette er ikke et lite barn, men en snart voksen. ALT går skeis, og vi klarer ikke å få det på rett kjøl. INGEN klarer det. Ikke barnevernet, ikke politiet, ikke vi foreldre. Dette bærer rette veien til fengsel og problematisk voksenalder.....

 

Dette er en tenåring som baserer sin "inntekt" på tyverier og heleri. Men blir ikke tatt, for tenåringen er for "god i jobben".

 

Det er en god del rus også i bildet. Og en del diagnoser......

 

Så er det noen som har forslag? Kan det være rett å overlate alt sammen til barnevernet? Bør jeg skaffe meg en advokat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går jo an å be om hjelp fra barnevernet, høre hva de har å si...alternativene er ikke bare å enten håndtere alt selv eller overlate alt til barnevernet, samarbeid tror jeg kan være tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg! Samarbeid på tvers av alle etater har vi holdt på med i åresvis. Hva tror du grunnen er til at jeg nå spør om barnevernet må gjøre mer om jeg overlater ungdommen helt og holdent til dem? For moro?

 

Barnevernet kan ikke gjøre mer slik det nå er, så det er derfor jeg lurer på om de har mer om jeg overlater ALT til dem.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man hører jo støtt og stadig om foreldre som rett og slett gir opp og fraskriver seg barnet til bv.. så noe godt må det jo medføre.. om de yter mer eller om gutten blr mer og mer overlatt til seg selv det aner jeg ikke.. synes du sitter i en meget vanskelig situasjon, ønsker deg hell og lykke på ferden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...