Gå til innhold

Gravid-tannlegen-trekke tann-bedøvelse??


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Hvordan går dette???

 

Jeg ringte i dag fordi jeg har en ødelagt visdomstann (som nå må ut-tannleger har villet ta den tidligere pga den ikke er bra å ha der....) og jeg sa ifra om at jeg måtte ha ut en visdomstann, men at jeg er gravid! Hun lurte på hvor mange uker og jeg sa som det er 16 uker...

 

Hvorfor måtte hun vite hvor mange uker?? Er det slik at jeg ikke kunne fått bedøvelse før ???

Noen som vet dette???

 

Må si jeg er litt skeptisk, ikke å trekke tanna (jeg har trukket de to oppe tidligere-så jeg vet at det ikke er vondt) men jeg tenker litt på den bedøvelsen og babyen ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at de spør er for å vite hvilket trimester du er i og i fht røntgen. Lokalbedøvelse er ikke farlig i det hele tatt! Men må de ta røntgen så hadde jeg nok ventet til etter svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk en visdomstann da jeg var 14 uker på vei. Fikk betennelse i tannkjøttet rundt siden det ikke var plass til tannen, og den sto og presset. Tannlegen sa at det faktisk var mest ideelt å trekke tannen i andre trim. Tok ikke røntgen siden jeg er gravid, og det gikk fint uten røntgen. Legen brukte lokalbedøvelse. Alt gikk veldig fin så tror nok ikk du skal være bekymret. Jeg tror hun spurte hvilket trim du var i nettopp fordi de gjerne foretrekker å gjøre slikt i andre trim...er visst minst risikabelt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk =) Kjenner jeg ble litt mer letta nå =)

Jeg har nemlig samme problem som deg anna_lou, det er egentlig for trangt til å ha visdomstanna der, så tennene gnisser, sliter fortere av emalje, blir oftere betennelse rundt de bakerste jekslene og blir raskere hull på grunn av dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til, det er deilig å få det overstått! ;)

 

Ps. Jeg klarte meg også fint med paracept som smertelindring etterpå. jeg anbefaler at du tar to stk paracept rett før timen slik at det allerede har rukket å gi effekt når bedøvelsen går ut. Tannlegen sa også til meg at det var viktig (sikkert siden vi er gravide) at vi spiser rikelig før inngrepet, siden det går noen timer før du får spist igjen (jeg er skikkelig matvrak om dagen). Anbefaler deg å slappe av etter inngrepet og helst sove litt, det hjalp meg veldig og jeg slapp unna de store smertene.

 

Igjen, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt er farligere å gå med en betennelse i kroppen enn å få lokalbedøvelse, røntgen og trekking av tann.... :)

 

Kjør på, blir forferdelig mye bedre etterpå.... :) (sier pingla sjøl som MÅ trekke tann igjen snart.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da var den timen og tanna unnagjort =) Han ville helst ikke ta den, men da bare utsatte vi problemet og da fant vi ut at vi kunne likegreit ta den. Han tok bilder med da fikk jeg på meg sånn tung blysak....

 

Nå angrer jeg bittert!!!!

Det er såååå vondt!!!!!

 

Det han måtte gjøre var: Skjære vekk mye tannkjøtt som dekka over halve tanna, dele tanna i 2 på langs, skjære vekk en liten bit av kjevebenet, sy igjen med 2 små sting (som jeg skal ta neste uke) og så fikk jeg penicilin som smertestillende + paracet (siden jeg ikke kan ta ibux)

 

Orker ikke tanken på å spise, men er sulten, så tenker det blir noe suppe i dag og håpe på at penicilinen funker raskt! (har allerede tatt en tabl)

 

Takk til alle dere som svarte =) Nå vet jeg at jeg ikke skal prøve dette igjen =) =) (den siste -også den nede- er ikke vokst ut i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...