Gå til innhold

Kan dere fortelle meg hvordan dere gjorde det med bleieavvenning med deres små?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ventet til de var så klare at de tok initiativet selv.

Førstemann var da like før 5 år og minste var 2.5 år.

Prøvde tidligere med eldste, men det hadde bare motsatt virkning, så da ventet vi til han selv ville.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en potte som sto på badet, og som de synes var veldig spennende :D Satt dem på den før når de sto opp om morgen, og om kvelden,, og innimellom ellers.. Det synes de var spennende. (Det var vel litt over 2 år tror jeg)... Vi satt oss gjerne ned på golvet på badet og leste bok med dem mens de satt på potta.. da hadde de tid til å sitte en stund. Av og til kom det noe, av og til ikke.. (Vil anbefale potteboka.. den var spennende )

Så tok vi oss et "rush" når vi var hjemme i ferie.. jul med førstemann og påske med andre. Lot dem gå uten bleie, gjerne med bar underkropp, evt bare strømpebukse.. har det ganske godt og varmt inne... Når de da tisset, merket de det fort, og det var ukomfortabelt. Kom fort på å fortelle at de måtte på do. Tok gjerne på en stjerne på veggen når de gikk på do og det kom noe i potta.. de fikk være med å se hva som kom i potta, og vi skrøt av dem og sa at dette var spennende.. så tørket vi og de fikk trekke ned.. Gikk egentlig veldig greit. Ble noen uhell men det må vi tåle. Ikke så ektremt mye. Når de begynte i bhg var de voksne der kjempeflinke til å følge opp.. Mye skift i starten, men dabbet fort av...

Viktig å huske do/potte på tider som når de våkner, etter mat, før leggetid e.l. og ellers jevnlig.

 

Mine var gutter som sluttet da de var 2 år og 4 mnd og 2 år og 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet til han var klar, motivert og kunne kommunisere at han måtte på do selv og klarte å holde seg til han nådde fram. Da var han ca. 3,5 år. Da sluttet han tvert med bleie både dag og natt. Vi hadde noen testhelger der han fikk klistremerker og gikk på potte. Har hatt noen tisseuhell på dagtid, men mye mindre enn fryktet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...