Gå til innhold

Gravid-tannlegen-trekke tann-bedøvelse??


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Hvordan går dette???

 

Jeg ringte i dag fordi jeg har en ødelagt visdomstann (som nå må ut-tannleger har villet ta den tidligere pga den ikke er bra å ha der....) og jeg sa ifra om at jeg måtte ha ut en visdomstann, men at jeg er gravid! Hun lurte på hvor mange uker og jeg sa som det er 16 uker...

 

Hvorfor måtte hun vite hvor mange uker?? Er det slik at jeg ikke kunne fått bedøvelse før ???

Noen som vet dette???

 

Må si jeg er litt skeptisk, ikke å trekke tanna (jeg har trukket de to oppe tidligere-så jeg vet at det ikke er vondt) men jeg tenker litt på den bedøvelsen og babyen ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Meg og mine ♥

Lurer også litt på hvorfor hun spurte, fordi tror ikke det skal være noe forskjell på antall uker du er på vei.

Jeg har hatt bedøvelse hos tannlegen tre ganger under mitt første svangerskap (første var i uke 8, de to andre en gang i 2.trimester), og har aldri blitt spurt hvor langt jeg er på vei. Spurte selv tannlegen mtp om bedøvelsen hadde noen innvirkning på fosteret, noe hun mente det ikke skulle ha ettersom det var lokalbedøvelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt så er det ikke noe problem med lokalbedøvelse når man er gravid. Men jeg har tror at tannlegene er mer skeptisk til å ta røntgenbilder av gravide. Men det trenger du sikkert ikke å ta for å fjerne visdomstann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal jeg jo ikke trenge å ta bilder, men tanna er ikke helt fremme... Kanskje derfor hun spurte??

Men da skal det vel ikke ha noe å si om hvor langt på vei jeg er.....

 

Godt å høre at det ikke gjør noe med bedøvelse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også ha med evt smertestillende etter at du har trekt tanna å gjøre. Jeg fikk ibux 600mg og paralgin forte etter å ha trekt den ene visdomstanna mi, men da hadde den ikke kommet gjennom i det hele tatt og den hadde mothaker som gjorde den veldig vanskelig å få ut (mothakene syntes ikke på røntgenbildet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen når jeg var ca 8-9 uker på vei..

 

Ho sa da at man gjør helst ikke noe når man er under 12 uker, for HVIS man mister så vil man tenke at det var pga tannlegen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da var den timen og tanna unnagjort =) Han ville helst ikke ta den, men da bare utsatte vi problemet og da fant vi ut at vi kunne likegreit ta den. Han tok bilder med da fikk jeg på meg sånn tung blysak....

 

Nå angrer jeg bittert!!!!

Det er såååå vondt!!!!!

 

Det han måtte gjøre var: Skjære vekk mye tannkjøtt som dekka over halve tanna, dele tanna i 2 på langs, skjære vekk en liten bit av kjevebenet, sy igjen med 2 små sting (som jeg skal ta neste uke) og så fikk jeg penicilin som smertestillende + paracet (siden jeg ikke kan ta ibux)

 

Orker ikke tanken på å spise, men er sulten, så tenker det blir noe suppe i dag og håpe på at penicilinen funker raskt! (har allerede tatt en tabl)

 

Takk til alle dere som svarte =) Nå vet jeg at jeg ikke skal prøve dette igjen =) =) (den siste -også den nede- er ikke vokst ut i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...