Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg er ei jente på 31 år. Har fra før ei jente på åtte år som for tiden er frivillig plasert hos min pappa og stemamma <3 Dette er fordi jeg var uheldig å jeg er en gå på en sprekk å bruke narkotika i vinter. Barnevernet kom selvfølgelig inn i bildet. Noe jeg fullt og helt forstår. Barn og rus hører ikke sammen !!!! Har heldigvis ikke ikke mistet omsorgsretten. Den har jeg. Og barnevernet er heller ikke i tvil om at jeg har god omsorg for jenta mi, og at hun skal hjem til meg. At hun er hos pappa er selvfølgelig hardt til tider, men jeg har mye samvær med henne. Men det er første prioritering nå at jenta mi skal få en frisk mamma. (JEG RUSET MEG IKKE OVER LANG TID; OG HAR HELLER IKKE HATT STORE PROBLEMER MED DETTE) Jeg har ikke rørt noe siden februar. Og går i aktiv behandling nå. Ting har gått veldig fremover med med meg. og nå har jeg søkt mange jobber. og venter på svar fra flere, Barnevernet skryter. og alt ligger til rette for at det ikke er lenge før jenta mi er hjemme. Barnevernet ba meg separere meg fra mannen min som da satt i fengsel, fordi det ville være større sjangse for at jeg ville ruse meg når han slapp ut igjen. Han er nykter! men jeg følte meg presset og gjorde det selvfølgelig for jenta mi sin skyld. Da han slapp ut , skulle han hente tingene sine og DET skjedde. Noe som resulterte i at jeg nå er 8 uker på vei. Vi hadde tidligere lene prøvd å få barn. Men nå passer det jo absolutt ikke., Han er veldig fortvilet. Legger seg inn på langtidsbehandling for sitt tidligere misbruk. han er livredd for at jeg skal ta abort. han gråter og er helt utenfor. han er ingen dårlig mann, og dere som svarer med for å dømme, kan gi pokker i å si noe. menneskelig å feile, men det er hvordan man retter ting opp igjen. Jeg er ikke i tvil om at han vil bli en super pappa, men han har selvfølgelig mye å bevise. jeg er redd barnevernet. og redd for hva di vil mene om graviditeten., de ba meg jo separere meg. Og ta abort vil knuse meg, men er det nødvemdig pga jenta jeg allerede har? dette er så fortvilende. er det noen som kan si noe fornuftig? gi meg noen råd?? jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Hilsen fortvilet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143339684-fortvilet/
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Vil si så flott at alt går så bra .. helt sant,er menneskelig og feile,er noe ALLE mennesker gjør,opp til flere ganger.så ingen har rett til og dømme deg(feie for sin egen dør først) så vil jeg si at du virker kjempe moden og voksen og jeg beundrer deg for hvordan du har håndtert dette med jenta du allerede har.Synes ingen skal bli tvunget til og ta abort så fremst det ikke er noe som tilsier det.håper du finner en løsning på dette selv om det ikke blir lett og veien kanskje lang. men synes du virker som en veldig voksen og godt reflektert dame som har innsedd dine feil og vil rette de opp stor klem til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143339684-fortvilet/#findComment-143341355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå