Gå til innhold

Bilsete, noen som vet?


MsPondus25

Anbefalte innlegg

Noen som har efaringer med bilseter ? Da helst Maxi cosi, brio og britax. De som selges her jeg bor :) (mest hvertfall) .... Ser jo at barnas hus har mye tilbud på maxi cosi, og brio er billigst i pris. Men hvor mye har merke / pris å si?

 

Alle må jo være godkjente for å selges?

 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble anbefalt Maxi Cosi, det var (med base) det dyreste setet jeg så på. Innen det var aktuellt å kjøpe så jeg Acta graco på tilbud til 1600 og det foretrakk jeg å kjøpe. Ifølge hun i butikken var det et like godt sete som maxi Cosi, og dessuten 900 kr billigere...Har ikke tatt setet i bruk enda, men en vennine av meg har det og hun er veldig fornøyd:)

Men uansett hvilke av de du velger- de er nok like bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Maxi Cosi til gutten vår fra nyfødt og opp til ca 13 kg. Vi kjøpte setet nytt på Baby Shop, og har vært veldig godt fornøyde med setet. Skal bruke det nå til lillebror som forhåpentligvis snart melder sin ankomst.

 

Anbefaler virkelig å også kjøpe basen til setet. Det forenkler inn-og-ut-av-bilen situasjonen betraktelig. De kommer til biler både med og uten Isofix.

 

Storegutt bruker nå et Britax sete. Vi valgte et sete som kan brukes i begge kjøreretninger, han sitter fortsatt bakovervendt (2,5 år). Valget falt på Britax fordi det passet best i bilen vår, samt at vi syns dette virket romslig for vår gutt. Dette setet har ikke base, fordi behovet for å ta setet inn og ut av bilen ikke er tilstede lenger.

 

Lykke til med valget. Ta med bilen og prøv hvilket som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle setene er godkjent for salg i Norge. Men det betyr ikke at alle setene er like gode den dagen ulykken er ute.

 

Om du ser på tester, så er det mange kriterier som gjør at stolen gjør det bra. Og for min del, så ser jeg da kun på hvordan stolen har gjort det rent sikkerhetsmessig ift sidebeskyttelse osv. Om stolen er enkel å montere, hvor billig sete er eller hvor lett den er å vaske bryr jeg meg ikke om i denne sammenhengen. Selv om ikke den stolen du ser på er testet i år, så er resultatet for i fjor/forfjor tellende. De tester ikke samme stolen flere ganger.

 

For vår del, har vi endt med å kjøpe Maxi Cosi Cabriofix med isofix base. Det er en stol som gjør det godt i test både i forhold til frontkollisjon og sidekollisjon. Og den sitter godt i bilen vår.

 

Det er også viktig å prøve setet i bilen din før du kjøper det for å se om du får montert det korrekt i din bil. Et sete som passer perfekt i min bil, gjør det nødvendigvis ikke i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en fordel med Maxi Cosi setet, er at det med adapter kan settes rett på vognunderstell til Bugaboo Cameleon vogn. Faktisk skrekkelig praktisk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...