Gå til innhold

Irritert og frustrert!

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare skrive noen ord her for å få blåst ut litt sinne og frustrasjon. Etter det som trolig har vært 3 spontanaborter fra januar til tidlig i mai, var jeg i dag hos fastlegen min for å bli henvist til videre utredning. Trodde jeg... Problemet for meg har alle gangene vært at jeg ikke har fått en positiv graviditetstest før SA, som alle gangene har vært i uke 4-5. Selv den blodprøven som ble tatt dagen før den andre aborten viste ikke forhøyet hCG-verdier. Ble i dag møtt av en fastlege, som jeg har hatt i nærmere 10, som klart og tydelig sa at han ikke trodde jeg hadde vært gravid.. Jeg har da i følge han mer eller mindre innbilt meg 3 graviditeter og 3 SA.. Mine mange symptomer på graviditet og svært smertefulle aborter betydde tydeligvis ingenting. Som "plaster på såret" tok han en blodprøve der han sjekke div. hormoner mm. Eneste beskjed var å komme tilbake hvis jeg ikke er gravid om 1 halvt år (da har vi prøvd i ca ett år). Skal selvfølgelig ikke gi opp, men kjenner jeg ikke er helt klar for å prøve igjen riktig enda.

Fortsetter under...

Hmmm... hvorfor tror du at du ar vært gravid? Hvilke symptomer har du hatt? Jeg har flere ganger hatt symptomer og har vært helt sikker på at jeg har vært gravid, men så har testen vært negativ. Det er faktisk noe i det at man kjenner ting ekstra godt når man kjenner etter, det har ihvertfall jeg erfart. Og jeg trodde helt ærlig at en "SA" i uke 4-5 teller som en vanlig mensen, stemmer ikke det da?

Så trist at du ikke kommer ordentlig i gang med svangerskapene...

Graviditetstester, både hjemmetester og tester foretatt på legekontoret, er svært ømfintlige for økte HCG-verdier. Blodprøve som er foretatt hos legen viser utslag allerede når HCG-nivået overstiger 5, noe som er svært lavt og som ofte forekommer mange dager før foventet menstruasjon. Det kan dessverre hende at du ikke har vært gravid, i alle fall ikke alle tre gangene. Jeg har selv vært kvalm og hatt alle graviditetstegn underveis i prøvingen, og så har jeg likevel bare fått vanlig menstruasjon i stedet for positiv test.

Det er klart at du ikke skal gi opp. Plutselig kommer et perfekt svangerskap, bare vent og se! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...