Gå til innhold

Er det lengden på dagduppen eller en for sen dupp som gjør at kvelden/natten blir vanskelig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt knotete forklart, men hvis barnet er vanskelig og legge eller sover dårlig på kveld/natt pga dagsoving. Er det det at h*an har sovet for lenge eller er det det at h*n har hatt en dupp alt for sent i forhold til leggetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, jeg lurer på akkurat det samme!

Baby har begynt å tulle så voldsomt på nettene at jeg blir gal, fra å sove nesten rundt, våkner h*n hver eneste time og vil ha smukk, vann eller melk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen vitenskap på dette, men erfaringen her er at hvis den blir for sen så er det problemer med leggingen.

Har fremdeles dagdupp innimellom (3 år 3 mnd). Ser det an ifht om det ble sent i seng, tidlig opp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil for sent si sånn ca?

Mini sovner for natten ca kl 19-19.30, siste dupp ca kl 16-17 (30 min til en time)

Hilsen ikke HI, men hun som kupper tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være. Eller at babyen sover for lite på dagen eller står opp for tidlig. Alle barn har forskjellig søvnmønster. Min ble knallvanskelig å legge for kvelden når han begynte i barnahgen som toåring). Fant etter noen uker ut at de ikke orket å legge han to ganger, så han var rett og slett overtrøtt fra jeg hentet han å til han la seg. Rettet seg fint når de la han i 2-tida og lot han sove en time da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det vel ingen fasitsvar på. Søvn kan avle søvn og søvn kan ødelegge søvn. Men de fleste har vel fått litt problemer akkurat når ungene slutter å sove på dagtid og dermed gjerne sovner hvis man kjører bil eller triller vogn eller av andre grunner på ettermiddagen, hjem fra barnehagen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...