Gå til innhold

Tenkte å lære meg å sy klær :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal få en symaskin av svigermor, og har så lyst til å sy mine egne klær. Men jeg har ikke brukt en symaskin siden ungdomsskolen, og jeg mener å huske at jeg ikke mestret det så veldig godt. Fikk forbud fra å nærme meg maskinene til slutt, fordi jeg ødela alltid noe. Haha.

 

Men nå skal jeg altså begynne igjen. Er det noen dyktige damer der ute som har noen tips og triks til en nybegynner? Hvor får man billig og fint stoff f eks, og hva er greit å begynne med som øvelse?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i grunnen tenkt på det samme, men er jo ikke noe god... Øvelse gjør vel mester ;)

 

Stoff og Stil har i hvertfall mye billig stoff, har jeg hørt fra noen andre jeg kjenner som syr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å sy enkle ting. Lag f.eks nye trekk til pynteputene i sofaen så du blir kjent med maskinen. Kanskje gardinene rundt omkring i huset trenger en oppfriskning. Å sy gardiner som du bare trer gardinstanga rett inn på er ganske lett.

 

Enkle kjoler er også en grei ting å sy. De kan gjøres veldig fine med litt perler og bånd til pynt. Kanskje du har noen kjoler som du har vært veldig glad i som begynner å bli slitt som du kan bruke som mønster.

 

Du får også kjøpt mønster til nesten alt i stoffbutikkene og de kan hjelpe deg med tips og hva slags stoff du bør bruke. Husk at noen typer stoff er lettere å sy med enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg inn i sykroken. Det har jeg gjort og det er utrolig mange kloke hoder å lære av der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! :D Gleder meg til jeg får maskina..

 

Ser så mye fine hjemmesydde klær på www.etsy.com, og blir så inspirert. Så nå får jeg meg endelig en hobby jeg kan ha på kveldstid hjemme :)

 

Igjen, takk for svar!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...