Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 datter på 17 år!!! I tillegg til at det er litt pussig å spørre datteren om midt i uken, så var det fra vegg til vegg på facebook!!! Er jeg prippen som reagerer på dette, eller er det flere som syns den er litt drøy?? (Har ikke sagt noe til hverken mor eller datter om dette her...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 ang midt i uken: kanskje de har sommerferie. ang å shotte med en datter på 17: fy! not good. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Kanskje det var en spøk? Eller et hint om forestående attenårsdagsfeiring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 18åringer er også for unge til å drikke sprit. det burde moren vite. og ikke oppmuntre henne til å drikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Del Skrevet 20. juni 2011 Hun er skoleelev ved osloskolen, og de har ikke sommerferie enda... Angående spøk, slik jeg kjenner mor/datter er ikke det noe spøk.. men antagelig noe de gjør regelmessig. Angående regler... de er ikke så gode på å følge aldersgrenser generelt... JA dette er FYYYYY... og jeg syns det var trist lesning.. da jeg vet det er mye alkoholisme i den familien!!! hun burde ikke opmuntre til drikking overhodet... selv etter hun faktisk er gammel nok... Godt å lese dere er enige med meg HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 20. juni 2011 #6 Del Skrevet 20. juni 2011 Trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Del Skrevet 20. juni 2011 så tragisk :/ og hadde det vært en spøk hadde de vært harry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Del Skrevet 20. juni 2011 Ikke sant, syns det er veldig trist... og tragisk, men desverre ikke sjokkerende når det er snakk om denne familien... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #9 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg tror du er litt prippen. Jeg kjenner ei jente som har et vanvittig godt forhold til sine foreldre, hun er 20 nå men hun har alltid brukt å være med på naust fester/nabofester med sine foreldre. Mange i nabolaget er jo i slekt og da kunne hun godt drikke litt alkohol fra hun var 17. Disse foreldrene er veldig påpasselige og faren er nærmest overbeskyttende, men for et godt forhold de har og for ei flott jente det er. Hun er utdannet kokk nå og foreldrenes stolthet, og tenkt, hun som drakk alkohol med foreldrene fra 17. Selv fikk jeg alkohol hjemmefra fra 17 års alder- jeg kom aldri full hjem, jeg holdt meg alltid til innetider, jeg var ikke overstadig beruset - aldri faktisk og drikker veldig sjeldent nå som da. Foreldrene kjenner ungdommene sine best selv. Og du vet ikke hva som ligger bak meldingen, kanskje moren spøkte internt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #10 Del Skrevet 20. juni 2011 Signerer 14:50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #11 Del Skrevet 20. juni 2011 14.50.... så du syns det er riktig at mor oppfordrer datter til å drikke sprit hjemme før hun er gammel nok?? Jeg kjenner mange som også har godt forhold til sine barn, selv om de ikke for lov til å drikke alkohol av de... Kanskje jeg er prippen, men når jeg vet at bestemor og bestefar til jentungen drakk seg i hjel i en alder av ca 50... begge onklene til denne jenten er alkoholikere... (en av de uten bopell pr.idag) så hadde jeg tatt det litt med ro med alkohol.. når det gjelder far til jenten.. Jenten ble til mens far var utro mot sin kone med jentas mor... og vel... han har ikke omsorg/ansvar eller lignende for datra... (tror ikke han vet at han har en datter engang..) Så det er i utgangspunktet ingen resurssterk familie... det at mor til denne jenten droppen skolen i 8 klasse gjør jo ikke saken bedre... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Super-Mish Skrevet 20. juni 2011 #12 Del Skrevet 20. juni 2011 Så si det i hovedinnlegget, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #13 Del Skrevet 20. juni 2011 Gadd ikke si det i hovedinnlegget da jeg ikke syns det er riktig å oppfordre barn (umyndige) eller egne barn (uansett alder) å drikke alkohol, uavhengig av familieforhold!!! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #14 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har et supert forhold til mine foreldre, men de har aldri kjøpt alkohol til meg. Har fått med meg et par flasker vin til sammen i 20årene, that's it. Jeg blir ikke engang tilbudt en øl på julaften.. hehe.. Jeg tror nok jeg blir sett på som prippen nå, men var absolutt ikke det i ungdommen/tyveårene. Drakk som en svamp og festet hver helg da jeg var 18-20år. Men så fikk jeg barn, og festing blir det lite tid (eller lite lyst) til. Foreldrene mine fortvilte over at jeg festet og drakk, men hadde ALDRI fyrt oppunder. Ikke søren at de ville bidratt på alkoholfronten. Hvis det skjedde noe kunne jeg alltid stole på at de var edru og kunne hente meg osv. Har aldri festet med foreldrene mine og kommer aldri til å gjøre det heller. Men jeg vet mange mener jeg har blitt kjiip på mine gamle dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #15 Del Skrevet 20. juni 2011 Er det virkelig prippenhet at man ikke synes særlig om at foreldre serverer sine ikke myndige barn alkohol?! Jøsses. Ikke er jeg middelaldrende, og ikke er jeg prippen. Når det er sagt ønsker jeg ikke være den som har servert barnet mitt alkohol før den dagen h*n er gammel nok, rett og slett fordi jeg ønsker være en omsorgsperson som med rette kan veilede barnet mitt dersom noe går galt. Og det kan jeg aldri gjøre dersom jeg er den som serverer ungen alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #16 Del Skrevet 20. juni 2011 syns foreldre skal være gode forbilder og ikke være medvirkende til at barna bryter loven (drikker før de er gamle nok osv). og hvis de skulle gjøre det er det harry å skrive om det på face. vise alle andre mindreårige vennene til datteren at moren kjøper alkohol og oppmunter datteren til å drikke når hun ikke er gammel nok, så utrolig trist.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #17 Del Skrevet 20. juni 2011 Takker for deres synspunkt, og godt å høre at det er flere som er enige med meg =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Super-Mish Skrevet 20. juni 2011 #18 Del Skrevet 20. juni 2011 Nei, det er jeg enig i. Men det blir vanskelig å holde en diskusjon når HI kommer med tilleggsinformasjon i små drypp etterhvert som det viser seg at ikke alle er enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #19 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har tatt en dram med mine foreldre siden jeg var 17 år, men ikke på hverdager. Da var vi som regel samlet flere i familien. Misforstå meg rett, dette var litt over grensa. Men mine foreldre har kjøpt alkohol til meg siden jeg var 17. De visste hva jeg drakk, hvor jeg var osv. Syns ikke man skal drikke seg dritings med foreldra men ser ikke noe galt i å ta en dram sammen. Dog ikke på hverdag og det er ikke noe å slenge ut på facebook. Men jeg liker best å drikke med familie enn venner. Vi er nok ikke så tradisjonelle heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #20 Del Skrevet 20. juni 2011 Hehe ingen som vet hva ungdommen egentlig drikker nå fortiden? Dere godtar at det drikkes i alle sammenhenger, men når de er et år fra og bli myndig får drikke hjemme hos moren er det galt... Skrud holdning dere har, drikker selv oppi tryne på barna deres og klikker hvis det blir snakk om å la de få smake når de nesten er myndig... Eneste jeg ville ha reagert på er hvis det har vært snakk om heimbrent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #21 Del Skrevet 20. juni 2011 hvis foreldrene tar seg et glass vin til maten er det lovlig. hvis en 17 åring tar seg et glass vin eller tequila er det ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #22 Del Skrevet 20. juni 2011 22.15 Hi her.. selv om du har gjort det, og du opplever det som helt greit, syns jeg likevel ikke det er riktig at deres foreldre hjelper dere å bryte loven... *kremt* vet jeg høres kjip ut, men... ærlig talt.. jeg syns ikke det er riktig. 22.19 Jeg godtar ikke at det drikkes i alle sammenhenger... og syns ikke det er en skrudd ¨holdning å stille seg skeptisk til denne atferden. Heimebrent, sprit, eller øl, bør vel ikke serveres til mindreårige av deres foreldre... Til deg som syns det var rart med litt tilleggsinfo, det var ikke for å få folk enig med meg... men kun ett svar på hun ovenfor, som mente dette var helt greit... og skildret ett glansbilde av scenariet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå