Teres Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Har blitt inspirert av costamummy, og lager all maten til mini selv:) Men lurer på når dere begynner å gi rå frukt? Til nå gitt alt et oppkok, ga rå kiwi her om dagen, ble skikkelig hylekor av.... Dog noe usikker på sammenhengen....Og kiwisteiner, fjerne eller la være i? På forhånd tusen takk for svar:)
kinaputten Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 så koselig at jeg var til nytte for noen Du kan godt gi rå frukt, nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men jeg putter for det meste frukten i nettet. Han har fått smake melon feks mens jeg har holdt den, men det likte han ikke særlig godt, bedre at den var i nettet av en eller annen grunn. http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/baby-safe-feeder.html
kinaputten Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 glemte forresten å si at kiwi og ananas godt kan gi litt utslett rundt munnen pga enzymene i frukten, jeg blir hvertfall nesten oppløst inni munnen når jeg har spist for mye frisk ananas
Teres Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2011 Tusen takk for svar, costamummy:) Mi lille tulle er 6,5 mnd gammel alt, sukk... da prøver jeg kiwi rå igjen, kan bare være tilfeldig at ho fikk magevondt akkurat den dagen.. Ho likte smaken ihvertfall:) Har merket det med utslett ja, masse søte små nupper i ansiktet, kom da vi begynte med grøt:) Utrolig kjekt å lage maten selv, er vel verdt den lille tiden det tar:) Skal begynne med middag idag, spennende:) Sjekker bloggen din med jevne mellomrom for oppskrifter, håper du fortsetter:)
vimm Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Min datter på 11 vil ikke spise kiwi for det begynner å svi i munnen. Det samme kjenner jeg, men bryr meg ikke om det.. Samme gjelder for fersk ananas. Så det kan hende babyen din fikk vondt i munnen? Kommer gjerne etter å ha spist den, ikke underveis.
Teres Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2011 Takk, vimm!! Dette kan jo virkelig høres ut til å stemme, har gitt kiwi et lite oppkok før, og da har det gått helt fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå