Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre? Kan så mange så mulig svare fort! Dette er veldig viktig!


*3 prinsesser*

Anbefalte innlegg

Oppdaget akkurat en del brunt blod da jeg tørket meg etter toalettbesøk nå nettopp. Er i uke 9. Hva skal jeg gjøre????Jeg som har/ har hatt så mye symptomer! Er veldig lei meg akkurat nå....Kan jeg evnt. stoppe noe? Noe jeg kan gjøre? Har lagt meg på sofaen og bedt mannen ta seg av barna i alle fall...Burde jeg ringe legen min? Hva kan hun i så fall gjøre? Da må jeg jo ut og gå, er det ikke best å ligge i ro?

 

Please, svar så mange som mulig, jeg trenger dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig kan du bare prøve å ta det rolig som du gjør. Så ringer du legekontoret og får de til å sende deg på ul.

 

Men det er uansett ingenting de faktisk kan GJØRE. De kan bare sjekke hva som foregår så du får et svar. Lykke til, det kan godt hende det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok lite legen kan gjøre, desverre! :( men det trenger ikke være noe alvorlig altså! det har hendt flere ganger at damer har kommet på ultralyd og fått gode nyheter om at alt er i orden! :)

 

det at blodet var brunt betyr at det er "gammelt" og det er mulig det var en liten blødning som har stoppet..

 

men du må nesten se ann "mengdene" om det er mye og mørkt eller om det bare satt litt farge på papiret har vel litt å si for hvor stor blødningen har vert.. og videre om det kommer mer med frisk farge..

 

det legen kan hjelpe deg med er å få deg på ultralyd for å se om det er i orden eller ei.. :)

 

ønsker deg lykke til og håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde og blødninger rundt uke 8, er nå i 23. Dro til legen å fikk komme inn på UL der di sjekket at alt var som det skulle og at det ikke var rifter i sjeden el på tappen siden man har ekstra mye blod der nede når man er gravid og sjedeveggen er veldig følsom er det lett at det blir rifter.. bla etter sex..

 

syns du skal puste ut, ringe legen å forklare problemet, og si at du vil ha UL å sjekke at alt er som det skal.. er desverre ikke mye man kan gjøre nei..men ta det med ro til du får sjekket at alt er ok..

 

lykke til! Krysser fingrer og tær for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen din og be om en UL, event ring til en privat klinikk som tar UL. Koster litt mer, men da slipper du å bekymre deg for lenge. Kan hende det bare er et kar på morkake eller noe som har gått i stykker og det kan skje uten at noe er galt.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar snille dere:-) Tør jo nesten ikke gå på do...Høres ut som jeg bør ta UL. Så får mane meg opp til det. Det er foreløpig bare lys brunt og renner ikke. Har heller ikke smerter. Får krysse fingrene for at det bare ble litt irritasjon i slimhinnen ved sengekos i går kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er ekkelt. Opplevde det selv da jeg var i uke 8. Jeg var hos legen og -til meg sa han at dersom det hadde vært friskt blod så hadde det vært mer bekymringsfullt. Han sa at det ikke hadde noe å si til eller fra hvorvidt jeg tok det med ro eller ikke, men det føles hvertfall som om man gjør noe for at det skal gå bra dersom man roer'n på sofaen. Men prøv å ikke uroe deg for mye, da blir du stressa og det er jo heller ikke bra.

Hold oss oppdatert da:-)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forøvrig til gynekologen min og tok en innvendig ul. det var betryggende for meg, der fikk jeg se en liten peanøtt med et hjerte som slo, utrolig følelse!! og det kostet meg 50 kr:-) billig og beroliggende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å bety noe. Så lenge det ikke er friskt blod, så trenger en ikke å bekymre seg, fikk jeg beskjed om da jeg var gravid.

 

I mitt andre svangerskap så blødde jeg mrngder friskt blod til uke 18, men det var morkaka som lå nedover+ noen rifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok to svar med beroligende innhold:-) Er roligere og i bedre humør nå, takket være dere og at det ikke er blitt verre, tvert i mot bedre:-) Det er bare lysebrunt på papiret, i små mengder. Skal til privat UL kl 1230. Er spent på resultatet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lykkelig nå:-) Har sett og hørt et lite minihjerte dunke, et lite hode, fostervann og livmor. Alt i perfekte størrelser, er i følge ul 8+4 i dag. Legen prøvde å ta innvendig ul først men så ikke noe pga full urinblære, så da ble det utvendig ul. Jeg var overrasket at man kunne se så mye med utvendig ultralyd så tidlig, men det var if legen lettere å se siden jeg var så slank....vel,vel skulle gjerne vært noen kilo lettere og fastere i fisken, men får ta det som et kompliment;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! så deilig!! den følelsen er ubeskrivelig :-D

også et kompliment fra legen i tillegg....

Da kan du vel begynne å glede deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, d gjør jeg nå:-) Lykke til til deg i resten av svangerskapet Min lille peanøtt vøtt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra!!!!!

Og tusen takk for det, bare to uker igjen til termindatoen.... håper lille peanøtten vil komme litt tidligere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...