Billie Jean Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har gjort litt seriøs forskning i dette svangerskapet, og kommet fram til følgende: Viljestyrken er omvendt proporsjonal med antall uker man har kommet i graviditeten. Dette innebærer for meg: mer mat med smelta ost, mer godis og mer mat etterhvert som graviditeten skrider frem:) Hva innebærer det for deg?
Triduana Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Min motivasjon har vært mer påvirket av vekta, men med samme resultat. Hadde et mål om hvor mye jeg skulle gå opp som maks. Skulle trene masse. Men fikk bekkenløsning i januar, og div andre komplikasjoner og har ikke fått trent i det hele tatt Var flink til vekta gikk over det som var planlagt maks. Da forsvant all motivasjon. He he. Har matintoleranser som har vært mye bedre under graviditeten, så nå må jeg "skyndte" meg å spise alt jeg normalt ikke tåler, som inneholder hvete, melkerpodukter og sukker... Ikke akkurat helsekost, men sååå godt
Lykkelise Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Haha! Er helt enig. Første 4 mnd rørte jeg ikke snop, potetgull og div drikker med sukker. Jeg passet på spise minst 5 om dagen og lagde all at fra bunnen av. De siste ukene har det gått i boller, kaffelatte med seriøse mengder kaffesirup, potetgull, jordbær med fløte, masse saus til middagen og alt annet verken jeg eller barnet har godt av. Jeg driter litt i det, nå er det 4 dager til termin og det jeg presser i meg nå, kan barnet umulig ta skade av
Alida*Englebarn Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Så herlig da, det er flott å kose seg:-) masse:-))) Jeg gjør begge deler, spiser sunt og sper på med deilig dessert ;-)
Tsb Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Har det igrunn akkurat som deg.. vanlig brød finner jeg kvalmt nå, så her går det på polarbrød, med en "dæsj" majones å ost på, å så i mikroen til osten er smelta. å så grillkrydder oppå.. er det det går i her.. å is.. jo lengre jeg kommer i antall uker i graviditetn, jo mer føler jeg at jeg får dilla å stygga på..
2små,rosa&blå Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har prøvd å passe vekta.. Frem til i dag. Skulle egentlig føde hjemme og var derfor veldig påpasselig med sukker ettersom gutten min er "stor" (+6%) MEN, nå spøker det seriøst for den hjemmefødselen min mht GBS, så om jeg har den dritten der så skal jeg trøstespise en sjokolade OG en liten cola.. For da må jeg jo på sykehuset uansett )-;
Ellois Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Her er viljestyrken helt på topp! Når jeg får lyst på noe søtt har jeg alltid en pose gulerøtter klar. Tar et par, før jeg finner ut at jeg likesågodt kan spise opp hele posen. Vips, så er den borte. Og samvittigheten er helt ren! Så ren at jeg føler jeg trenger en belønning for den flotte viljestyrken min... Deretter går det som regel 5-10 minutter før jeg har funnet en passende belønning, som en hel eske Oreo-kjeks, Firkløver eller noe annet, og dytter det i meg med liv og lyst - og gjerne med begge hender så det går ekstra fort og jeg er sikker på at ingen rekker å stoppe meg eller at jeg (gud forby) måtte bli nødt til å dele med noen. Oh yeah.... Som sagt, helt på topp!
Moonfreckle Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Sommermuffins, sånn 2-pk fra dagligvarebutikken, med kanel og perlesukker... Ooooooh, har blitt noen sånne! Mat er i det hele tatt inmari godt.
Pogoled Skrevet 20. juni 2011 #9 Skrevet 20. juni 2011 O`lykke! Jeg liker dine forskningsresultat og snart må jo disse også bli evidensbasert:P Viljestyrken er en slem og ekkel gubbe som bare prater dritt! Akkurat. ... men ALT innenfor normalens grenser...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Heheherhe må bare flire her. Fortsatt 4 uker til jeg joiner dere, men smelta ost, skinke, grillkrydder, pepsi max og sjokolade er min yndlingskost:( Spiser i tillegg en halv kurv jordbær hver dag da for å regulere magen litt:) Så kiloene har kommet godt på dessverre, hele 9 kg + 5 kg jeg har igjen fra sønnen på 11 mnd. Så får litt av en jobb etterpå Men klarer dessverre ikke å la være. Man må jo ha mat hehe.
femte på vei <3 Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 Må bare signere her jeg og!! Høres ut som meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå