Gå til innhold

Har jeg gjort et dumt kjøp ?? Gjelder bilstol ...

....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Besafe med isofix bakovervendt og fremovervend 0-18kg. Men siden sete også kommer til og bli en del brukt i bilen til mine foreldre og de ikke har isofix så tenker jeg at dette kanskje ikke var et smart kjøp likevel...for da må de bruke sete fremovervendt :(

Gutten min er bare 11mnd og vil ikke at han skal sitte fremover vendt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det ikke ant å feste det bakovervendt uten isofix? så er det nok ett dumt kjøp ja.

Hadde da evt kjøpt ett bakovervendt sete de kan ha i sin bil hele tiden jeg. Antagelig på finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte og forklare at sete jeg kjøpte skal stå i våres bil,men av og til i foreldrenes mines bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge setet har støttebein, kan det brukes i bil uten isofiks hvis jeg har skjønt det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at dette kun kan brukes bakovervendt med isofix, og fremovervendt med seler.

Hvor ofte skal det bli brukt i bilen til dine foreldre da? Er det snakk om 1 gang i året, så kanskje. Men hvis det er ofte, hadde jeg byttet det til combi stolen uten isofix. Evnt kjøpt eget sete til å ha i besteforeldre sin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det at vi byttet bilsete likevel :(((

For den tok for stor plass i Touranen våres, når jeg satt i førersete så satt jeg med krummet rygg så da kan dere tenke dere hvor lang frem sete måtte. Til min STORE fortvilelse så bestemte mannen min at vi skulle ha fremovervent sete med isofix. Kan også brukes med sele uten isofix............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremovervendt sete med isofix til babyen? Hadde jeg aldri gått med på...... Han er jo yngre enn mine, og de fylte akkurat 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og slikt let du berre mannen bestemme?? I Touran bør det då vere plass til eit greit bakovervendt sete. Få hjelp til å tilpasse setet til bilen i butikken. Eg hadde aldri kjøpt eit reint framovervendt sete til ein 11 mnd unge, og hadde sett foten ned om mannen foreslo noko slikt, noko han uansett aldri ville gjort sidan han er like oppteken av sikring som eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis mannen din denne her: http://www.tryggtrafikk.no/Tryggest+bakovervendt.b7C_wJfWYe.ips

og si at du nekter å kjøre med ungen forovervendt! Hadde aldri godtatt at mannen kjøpte forovervendt (og vår yngste er 1,5år)

Jeg ville ha gått for en besafe kombi som du allerede har blitt anbefalt av en annen her. Jeg har ei veninne med et tvillingpar på 3, de har to slike bakovervendte i sin touran,null problem mht plass! (mannen hennes er ganske lang, men sitter godt i forsetet likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med produsenten eller butikken hvor du kjøpte setet og spør de!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye samboeren min kan få trumfe gjennom som gjelder sønnen vår, men når det kommer til visse ting, så er det helt uaktuelt! Som bilstol. Har dere flere barn? i tilfelle ikke, så burde jo setet uansett stå på passasjersiden (bak altså) så burde det være god plass til den som sitter forrann. Tror du skal ta en prat med han jeg, vise linken som noen la ut over her og si at dette nekter du å være med på! Kjøp heller samme setet uten isofix, så kan det brukes i bilen til besteforeldrene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke meg selv som en veldig streng mamma, men jeg har noen punkter som jeg aldri firer en tomme på. Et av punktene er sikkerhet i bil og jeg ville ikke under noen omstendigheter latt min datter på 14 måneder sitte fremovervendt i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...