Gå til innhold

Jeg har et diamantsmykke - kan jeg få satt diamanten i en ring i stedet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk diamantsmykke i gave, men jeg har jo nesten ikke råd å bruke det - er så redd for å miste det. Lurte litt på å få satt diamanten inn i en ring i stedet, men er det mulig og vil det i såfall koste mye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på hvor mye av steinen som må slipes til for at den skal passe i ringen og OM ringen kan fattes i det hele tatt. En ting som er gratis er å ta med ring og stein til en gullsmed og få et prisoverslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det mulig, men redd det vil koste en del her i Norge. Gullsmeder kan jo støype om ringen og sette inn diamanten, ikke noe problem det.

 

Jeg får en platinum ring av mannen min (hans giftering, han skal bytte til giftering i gull), og jeg skal få omgjort denne til en fin feminin ring med diamanter etc. Men dette vlir gjort i utlandet, så vet ikke hva slikt kommer på i Norge.

 

Jeg ville tatt med meg sakene og forespurt gullsmeder om hvor mye det vil koste etc.

 

Og til den som sier man mister ringer, vel, mulig du gjør det da dine ringer er for store til deg etc. Men jeg bærer diamantringer daglig og de har aldri vært i nærheten av å skli av finerene...

 

Lykke til, håper det blir en fin ring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Byttet gullet i smykket til ring, og siden det var mer gull i smykket en ringen ble det billigere for meg (altså, som i betaling for selve jobben) Tror jeg betalte 1200, og ringen ble kjempefin, enstens diamantring som er takstert til 16 000, og brukes daglig. Smykket var veldig stygt, brukte det ikke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...