Gå til innhold

Har blitt veldig kresen på mat. Flere?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9. Er kvalm med dårlig matlyst. Spiser nesten bare ostesmørbrød, yoghurt og havregrøt. Til middag poteter med mild saus og kylling evt pasta med tomatsaus.

Jeg vil absolutt ikke spise potetgull, sjokolade og kaffe. Det er jo bra. Men klarer heller ikke å spise salat, frukt og bær. Noe jeg vanligvis liker. Synes dette er litt merkelig. Håper det går over.

Fortsetter under...

Jeg vil ikke si jeg er blitt spesielt kresen men noen ting jeg spiste veldig tidlig i svangerskapet (før jeg i det hele tatt visste om det) har jeg fått helt totalt avsmak på. Ruccolasalat fra Dole, fetaost og Aioli på boks blant annet og cherrytomater. Bare tanken på blandingen av dette gjør meg helt kvalm.

Er ikke direkte kresen, men problemet mitt er at jeg blir aldri skikkelig fornøyd. Hehe. Jeg kan gå på butikken og handle matvarer til en middagsrett, men når jeg faktisk serverer middagen angrer jeg på hele greia og vil nesten ikke ha det. Smaksopplevelsene mine er absolutt ikke det samme som før. Føler jeg spiser bare fordi jeg må og at jeg er sulten.

Venter fremdeles på å bare "skamnyte" en måltid av gode smaker. Hehe. Det var det ingen problem med før.

Men ja, ostesmørbrød er en av de tingene jeg spiser mye av for tiden! hehe. For mye :/

Ellers så takler jeg ikke søte smaker (sjokolade osv). Noe som også er veldig merkelig til å være meg. Jeg elsker normalt sjokolade, sjokoladefondant osv. MEN jeg har et ekstremt behov for sure ting. Så når jeg handler snop så er det masse sure greier oppi der + de sorte lakris snurrene (eller hva jeg skal kalle det for). ELSKER det. hehe

En annen ting jeg oppdaget er at jeg er ekstremt tiltrekt av grillukt! Hehe. Så grillmat som vi har grillet selv hadde gjerne lagt et smil på meg, men vi har ikke plass til grill.... :(

merkelige greier dette her;)

Er 6+4 og har vel egentlig totalt mistet den lille matlysten jeg hadde. Går rundt og er småkvalm og det er absolutt ikke noe som frister. Heldigvis er det mannen som lager mat her i huset, så da slipper jeg å bli lei maten før den i det hele tatt er smakt på :-P Sjokolade kan jeg spise litt av, og kaffe går det dessverre en del av.

Regner med det retter seg utover i 2. trimester. Forrige gang hadde jeg i alle fall et veldig deilig forhold til mat. Frokost har aldri smakt så godt som da ;-)

Som jeg skrev i et annet innlegg her også, jeg tåler nå absolutt ikke tatziki, guacamole, aioli og stekt eller kokt rosa fisk (altsåmlaks eller ørret). Har nesten- kick på det nye jordbær-og peppervannet til Imsdal, samt rundstykker med aprikossyltetøy. Kylling er også litt nei-nei. Havrefrfas med melk er nam- nam. :)

Annonse

Jeg MÅ spise brødskiver med leverpostei og agurk og drikke melk, kan ligge på natta og glede meg til å stå opp og spise frokost, og det er virkelig IKKE vanlig ellers :) også elsker jeg alt av frukt, og is, og egentlig alt som smaker av fløte :) greier ikke potetgull, smågodt, sjokolade eller kaffe, og det er jeg virkelig glad i ellers, så her har jeg blitt litt tvert-imot mitt vanlige jeg :) lå forresten inatt og storlengtet etter fiskekaker (av alle ting), men kjæresten synes ikke det var heilt greit å stå opp klokka to på natta og lage middag, så da ble det med tanken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...