Gå til innhold

Poliovaksine spredde kreftvirus, SV-40. Hvordan vet vi at ikke vaksiner dyrket på dyrerester i dag ikke innholder lignende virus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmålet: "Hvordan vet vi at ikke vaksiner dyrket på dyrerester i dag ikke inneholder lignende virus?"

Hvis man gidder å bruke fem minutter på å sette seg inn i hvordan vaksineproduksjon foregår så fremkommer svaret av seg selv.

Hvis man ikke har noe som helst basiskunnskap, så ser jeg at man ved å lese rundt på kvasifora på nett kan få vrangforestillingen om at vaksiner sprer sykdommer. Det er nemlig av flere konspirasjonsteorier som florere på nett.

Det er vel relativt små sjanser for at det testes for særlig mange virus. Jeg tror vel egentlig ikke man vet hva som finnes i disse cellekulturene bestandig. Googler man HeLa så ser man at forskerne gjerne ikke vet hvike kulturer de har med å gjøre. HeLa har kontaminert andre cellekulturer gjentatte ganger og er vel slik jeg husker det relatert til kreftgruppen HPV. Mener den inneholdt HPV-16 eller 18. Skremmende.

SV-40 ble påvist i vaksiner distribuert på 50-60-tallet så vidt jeg husker. Så det er det ingen grunn til å benekte.

Det er imidlertid skjedd en viss utvikling på produksjonssiden og ikke minst på innen analyse og kontrollmekanismer på 40-50år. Dette gjør at man idag kan vite at en poliovaksine er fri for SV-40 og andre lignende virus.

Moro at du viser til "bevis" de gangene de støtter din oppfatning av en sak, men at du konsekvent avviser beviser og dokumentasjon på at vaksiner virker. Du plukker vel ikke ut de enkeltsakene bevisst for å forpurre en saklig diskusjon? Det hadde i så fall vært uredelig eller hva?

Annonse

Det er helt på det rene at du ikke har noen form for skolering innen dette, Morten. Dersom du hadde hatt det, ville du aldri kunne benekte at virus er og blir et problem i vaksineproduskjon. Man kan teste for de virusene man kjenner, noen av disse testes det nok for. Andre virus har man ingen forutsetning for å utelukke i en levende vaksine.

Det er hevet over enhver tvil om at du ikke kan noe som helst om vaksineproduksjon. Da hadde du visst at en cellekultur kan steriliseres. Vi snakker ikke om most dyr i en petriskål, men en cellekultur fra et dyr.

Jeg har i alle fall større tiltro til moderne medisinproduksjon og skolerte forskere innen sitt fagfelt enn en anonym "Dogbert" som pøser på med den ene påstanden etter den andre som en spamrobot.

Les først hva jeg skriver: Jeg har ikke benektet at vaksiner for 50års siden var kontaminert med SV-40 og jeg har sagt at på 50år har det skjedd mye utvikling innen produksjon, analyse og kvalitetssikring av vaksiner.

Du er uansett ikke her for svar eller debatt, du er her for provokasjon. Hadde jeg og EJ09 ikke matet trollet hadde det vel sett sola, sprukket og funnet ny arena for sludderet sitt.

Du forteller meg at på bakgrunn av at forskningen har gått framover de siste 50 åra kan man utelukke kontaminasjon i levende vaksiner. Jeg ber deg forklare hvorledes man i dag steriliserer mer effektivt, du klarer ikke å svare å beg å snakke om troll? Vet du rett og slett ikke noe om temaet, så kan du med fordel la være å svare, det sparer tastaturet ditt for unødig slitasje, selv om jeg vil anta skepsisforeningen dekke utgiftene du har her inne.

"...selv om jeg vil anta skepsisforeningen dekke utgiftene du har her inne."

Som jeg har nevnt, du er ikke ute etter hverken svar eller diskusjon, kun provokasjon. Så lenge du skal blande inn konspirasjonsteorier i ethvert innlegg så skal de får stå ubesvart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...