Baby Bliss Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Mini´en her er nå 7 måneder og jeg føler han snart er klar for brød med leverpostei, men kjenner at jeg kvir meg litt for å begynne! Er litt hønemor og tenker "tenk hvis han kveles" osv. Og gir dere skorpe eller innmat? Har hørt om folk som gjør både det ene og det andre. Skjønner jo at man ikke skal starte med store biter, men vil ikke skorpen bli voldsomt hard og kanskje lettere å sette i halsen? Er litt usikker på dette og tenkte bare å lufte litt tanker her inne! Takker for svar!
*Lissi* Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Har begynt når barna mine har vert ca.7 mnd. Hs sa at det ikke var problem å gi før også. Har ikke gitt skorpe når de var så små.
Noregsgard Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Jeg begynte med brødskive da han var 8 mnd (tror det er anbefalt fra ca 8 mnd) da fikk han bare innmaten. Da han ble 9 mnd ga jeg han skorpa også for den ELSKER han! Tror det er det han liker best med hele brødet hehe. Jeg er ikke redd for at han skal sette den i halsen, han gnager og smatter så mye på den at den blir myk og løser seg opp. Helsesøsteren min anbefaler skalk til babyer på 6+ mnd, den er god å gnage på og hjelper å klø i gommene mens tennene holder på å bryte gjennom Kanskje det er mye derfor lillegull foretrekker skorpa her også. Nå er han 9,5 mnd og jeg lar han spise skiva si selv. Jeg skjærer av skorpa og deler innmaten i biter. Skorpa gnager han på etter at resten er spist opp. Han storkoser seg
kinaputten Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 mini her har fått smake brød ganske lenge nå, ca en mnd tid tror jeg, innen det fikk han smake litt skorper, sånne harde knekkebrødaktige. Nå spiser han en halv skive med banan på nesten hver dag, særlig hvis han er litt grøtlei. Gir ikke skorper og bitene er sånn passe små, han tygger som en gal og setter ikke noe i halsen, har vann vedsiden av til å skylle ned med hvis det blir for mye brød i munnen < Baker brødet selv uten salt og uten elting også holder det godt i mange dager i skapet.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Jeg begynte å gi snuppa her brødskive når hun var 7 mnd gammel. Og hun ELSKER det! Gir selvfølgelig bare innmaten foreløpig. Hun tygger og står i:) Skulle bare ønske at hun skjønte det å putte bitene inn i munnen selv,men hun bare klemmer de inni hånden sin. Men lærer vel etterhvert:) Grei erstatning også innimellom da hun er begynt å bli litt lei grøt. Og middagsmat vil hun IKKE ha:( Hun er nå 8 mnd gammel forresten:)
Lemonia Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Vi begynte da han var 7 mnd. Han har aldri satt noe som helst i halsen. Skorpen skar vi av, men det var fordi han ikke likte den og ikke pga kvelningsfare.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Begynte med brød for ca 1 mnd siden, dvs hun var 8 mnd gammel ca. Kunne sikkert fint ha begynt før, men fikk liksom ikke helt somla oss til det;) Hun plukker opp bitene selv, og har aldri satt noe i halsen.
MammanTilVerdensFineste Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Vi begynte på dagen når hun var 6 måneder gammel. Da var samvittigheten tyyynt etter at hun fulgte oss med hvert eneste bit vi tok av skiva. På helsestasjonen sa de at det var helt greit. Hun har selvfølgelig fått smake bittesmå biter fra oss før vi gaven hel skive. Hun stooorkoser seg med maten og det er så moro å se! Hun vifter med armer og bein når jeg spør om hun vil ha leverpostei:) Nå er hun 7 mnd og har også fått skalken på brødet- stor stas! Nå skal det sies at hun er over gjennomsnittet intr. i mat og jeg vedder en hundrings på at denne jenta blir kokk en vakker dag:) Har aldri satt noe i halsen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå