Gå til innhold

Kjøre fra Oslo til Sørlandet med småbarn, kom med ditt beste stopp-på-veien-tips!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kjørt den veien maaange ganger, men sånn annet enn veikro med hoppeslott og Dyreparken har vi ikke foretatt noen spennende stopp på turen. Har to barn på snart 1,5 og 3,5 år, minste har ikke kjørt så lenge i bil før, så potensielt blir det en god del stopp nedover.... Hun skal få egen dvd i bilen slik storesøster har, men hun er ikke så interessert i tv som søstra si var på samme alder, så kan bli en del klaging!

 

Noen som har gode forslag til eventuelle stopp nedover, som kan være gøy for småbarn? Finnes mange skatter rundt, det er jeg sikker på!

 

Skal for første gang ha overnatting på veien ned, på et kjempefint hotell med egen strand, så med det og Dyreparken har vi ihvertfall et par koselige ting å gjøre. Har ikke dårlig tid nedover heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stoppet noen ganger der ved Porsgrunn. Rett ved den burgersjappa er det et fint klatreslott, eller hva det heter... Der er det fint å raste også:) Vi spiser og leker der en stund.

 

Ellers er det en kjempefin lekeplass ved Cinderella, avkjøring rett før Brokelandsheia. Der kan du også spise medbrakt.

Litt lenger nedi gata der er Lyngrillen (tror jeg det heter..), og på baksiden der oppdaget vi en kjempefin lekeplass!

Problemet er å få ungene i bilen igjen *ler*

 

GOD TUR! Og velkommen til Sørlandet:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatreslott i Porsgrunn skal jeg skrive på lista, det kommer de til å elske! Supert forslag:-)

 

Cinderellaen har vi vært på mange ganger, ja, der er det supert, der eller på Lasse's(bensinstasjonen) rett bortafor(det er de med hoppeslottet)

 

Mannen min kommer fra sørlandet, så det blir noen turer nedover i årene som kommer også, kjekt å ha ting og glede seg til på veien, barn og bilturer er ikke akkurat en knallstart på ferien bestandig, hehe.

 

Tusen takk!

 

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører 2-3 ganger i året til min familie i Østerrike, det er 200 mil én vei. Vi kan ikke ta fly, men må ta bil. Vi har kjøpt dvd-spiller til bilen og jeg har ingen dårlig samvittighet å bruke den. Vi har også hørespill og alt mulig annet, men vi kan ikke stoppe hver time. Barna har vent seg til det og vet at tur til mormor og morfar betyr mange timer i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo selvsagt an på hvor dere skal, men fra Oslo til Sørlandet er det vel omtrent 4 timers kjøring?

Trenger dere så mange stopp på veien? Vi pleier å stoppe på de lekeplassene som allerede er nevnt her. Evt på Ramsum. Ikke den helt store lekeplassen der, men det fungerer fint som rasteplass og stopp for å leke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...