Gå til innhold

Sterke kynnere "tidlig" i svangerskapet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 24 uker.. Har hatt en del sterke kynnere den siste uka. Mest om morningen men noe på kvelden/natten også. De er ikke kjempe vonde men såpass at det er ubehagelig og kjenner svak murring i korsryggen. Kan ikke huske at det gjorde at de var så sterke så tidlig i svangerskapet. Er andregangs.

Blir litt stressa for at fødsel skal sette igang og at jeg må på sykehuset for å stoppe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap fikk jeg sterke kynnere fra uke 20, jeg fødte en velskapt og stor gutt i uke 42.0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sånne kynnere siden uke 20, og fødte i uke 40, men ta kontakt med føden om de blir regelmessige! Mine var regelmessige også, så jeg ble sykemeldt og fikk streng beskjed om å ta det veldig rolig! Var inne å sjekka om det var rier, åpning osv flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt kynnere siden uke 9, har nå 16 fulgåtte uker bak meg, har mye og sterke kynnere, noen kan være vonde, men de fleste er bare skikkelig sterke.. når jeg har de sterkeste kynnerne så strammer livmora seg så hardt at symfyse fundus-målet mitt krymper 5cm!

 

første graviditet kom de i uke 13 og varte hele svangerskapet, fødte ei lita jente 1,5 time over termin. det gikk fort og greitt og jeg takker kynnerne for det!

 

det er ikke entydig med for tidlig fødsel selv om man har sterke eller vonde kynnere tidlig, det er ikke det samme som riene som starter fødsel, det skal mer til før det blir åpning :) de som føder for tidlig har ofte tilleggsgrunner som gjør at kynnerne lager åpning, ofte uten å vite om dette på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, snille dere! Det er sikkert ingenting å bry seg om, blir bare litt stressa noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget m kynnere i alle mine svangerskap. (3). Sist ba legen meg om å notere ned hvor mange jeg fikk hver dag. Når han fikk høre hvor hyppig det var, fikk jeg beskjed om all mulig ro for å ikke starte fødsel. Allikevel forberedte han meg på at fødselen kunne inntreffe når som helst når det var 2 mnd igjen. Jenta mi ble født 4 uker før UL termin. Så noen ganger må man lytte litt til kroppen også, kynnere kan være et tegn om at man skal ta det litt mer med ro.

Lykke lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...