Gå til innhold

Bakovervendt sete, men ikke Besafe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant et sete jeg likte, men det er forovervendt fra 9 kg, og mine på under 2 år veier nå 10-11 kg.

 

Da kunne jeg i så fall kjøpe et som er forovervendt, og ikke begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio zento, det skal jeg ha Det er bakover- og forovervendt og går opp til 25kg. Hvis ikke er maxi-cosi mobi kun bakovervendt og opp til 25 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp forovervend dersom barna er så små.

 

Kjøp heller da ett annet sete, ett du kan bruke begge veger. Men helst skal de sitte bakovervendt til de er 4 år.

 

Britax har gode seter. two way elite og multitech kan iallefall brukes begge veger, og går opp til 25 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt Britax bakovervendt. Passer opp til 25 kg.

Han kom aldri opp i den vekta før vi snudde han i 3,5 års alder (over i beltestol). Men da gikk hodet for langt over kanten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akta Graco belogic, er et av de tryggeste setene på markedet. (Hvis det ikke er det tryggeste) Det er det eneste sete som har bestått den svenske plusstesten opp til 25kg bakovervendt.

Mange blir lurt av den dårlige scoren hos forbrukerrådet, men det fikk kun dårlig score fordi de mente at det var vanskelig å montere, ikke fordi det ikke er et sikkert sete. For det kom egentlig på topp mtp sikkerhet ;)

 

Brio zento har komt dårlig ut i tester tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:41 her igjen.

Det var en Britax Hi-Way. KUN bakovervendt. Vi så ikke noe poeng i at han skulle snues før beltestol likevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men er du nå sikker på at du leser det riktig, at stolen MÅ snues ved 9 kg? De fleste er jo sånn at de KAN snues ved 9 kg, men du må ikke. Hvilket sete er det du har sett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe ha seter som er både fremover og bakovervendt. De MÅ ikke være forover fra 9 kg, men de kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på flere.

Dette var fra 0-18 kg og fra 10 kg forovervendt. Er ikke helt på grammet, men kan vel ikke strekke det så langt heller.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forsto det hadde du sett på besafe, men at det kun var forovervendt.. Du sa ingenting om at du hadde hatt besafe og at du ikke var fornøyd.. Ville bare poengtere at man ikke må ha de forover.

 

hilsen meg over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...