Gå til innhold

Dere som er flinke til å trene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sykler ca 1 time hver dag, bruker va 15 min i tilegg til situps, rumpeøvelser osv, skal ned 5-8 kilo, hvor lang tid må jeg regne med at det tar? Spiser normal mat i normale mengder , er fra før 1,78 lang og 74,5 kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg er så flink til å trene, men jeg er forholdsvis aktiv hver dag. Sykler hvertfall 1 time, jogger eller går, bruker rokkering og kanskje noen andre øvelser.

Jeg brukte 20 uker på å ta av 10 kilo.

Spiser vanlig og sunn mat, 1 spisedag i uka. Er 165 kilo, startet på 74 kilo i januar, veier 64 kilo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gå litt dyper inn på hva som er normal mat:)

 

Hva spiser du og hvor mye?

 

 

Uansett, 1 times sykling ( i ett godt tempo), 15 min på situps osv en jo et godt utgangspunkt da. Du er flink til å trene. Kanskje du burde trene med vekter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise vanlig brød 1 skive eller 2 skiver knekkebrød, havregrøt til frokost, et galss melk, kaffe

 

Frukt eller youghurt til lunsj,

 

Middag, kjøtt og fisk, grønnsaker og potet couscous, salat eller ris, potet en gang i blant.

 

Sjelden jeg spiser kvelds.

 

Drikker masse kaffe da, og vann.

 

Lite snop og så å si aldri brus.

 

Vil tro jeg har normalt kosthold..

 

Hilsen HI

 

Jeg er slank, men føler behov for å ned noen kilo til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang har med at man forbruker mer kalorier enn man inntar.

Trening er en fin måte å både stramme opp kroppen på og å forbruke kalorier på.

OG har du mye muskler forbrenner du mer enn om du har lite. OG muskler veier mer enn fett.

 

Jeg gikk fra forholdsvis innaktiv til svært mye trening og i løpet av to mnd hadde jeg gått ned 2 klesstørrelser og beholdt vekten. Tenkte da ikke på kosthold i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å si, men dersom du går fra ingen aktivitet til dette, og beholder samme kostholdet, så bør det skje noe. Stå vekta fortsatt stille må du regulere kostholdet slik at du spiser mer mat, spesielt proteiner og fett.

 

Skikkelig styrketrening med vekter vil også gjøre susen, heller det enn øvelser hjemme på stuegulvet, det har ikke så veldig drastisk effekt når det kommer til å stramme opp og inn kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det beste måten å gå ned i vekt på er å kombinere et sunt kosthold og trening, det nestbeste er sunt kosthold alene - for meg har bare trening i liten grad fungert som vektreduserende.

 

Sunt kosthold innebærer også at du spiser nok. Dersom du spiser for lite vil det gjøre det vanskeligere å gå ned. Jeg har derfor brukt vektklubben.no, der en kan registrere hva en spiser til hvert måltid. Det er da langt lettere å holde oversikt over både kaloriinntak og -uttak og jeg anbefaler det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er hvis en går fra å være inaktiv til å trene f.eks sykle flere ganger i uka så kommer resultatene kjapt. Jeg gikk ned 10 kg på 2 mnder bare med trening. har et helt normalt kosthold, dvs både med karbo, fett og sukker - uten noen utskeielser eller kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...