Gå til innhold

Finnes det noen mødre som har 3 små barn og som jobber turnus i f.eks helsetjenesten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I så fall: hvordan takler dere hverdagen, er det mye stress? Hvor mye jobber dere og deres mann? Og jobber der 2-eller 3-delt turnus?

Jeg er sykepleier og har lyst på et barn til, men mine to er ennå ganske små og jeg begynner å dra på årene så må i så fall sette i gang snart med babyproduksjon. Men gruer meg fælt til å jobbe todelt turnus med ca 3 kvelder i uken og samtidig levere barna her og der og stresse med alt sammen. Er det mulig å leve greit med en sånn situasjon? Kommer ikke til å jobbe full tid de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter min 3. så jeg har ikke testet dette ut i praksis enda. Jobbet 50% natt + 30%dag/kveld før permisjonen og skal fortsette med det etter en periode med 50% natt etter permisjonen.

Mannen min jobber vanlig dagtid der han er ganske fleksibel ift henting og levering.

Jeg kommer ikke til å jobbe vanlig tredelt turnus i noen stor prosent i overskuelig fremtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og jeg har jobbet turnus. Mannen min jobber også turnus. Dette fungerte helt fint. Nå er jeg begynt i en jobb som er fra 8-16 , men kjenner at jeg savner det å jobbe turnus igjen. I tillegg er det jo bedre betalt å jobbe turnus .Venter nå nr fire, men er ikke fremmed for å gå tilbake til turnus jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 barn fra 0-10 år. har jobbet 75% turnus hele tiden.

Har gått veldig fint. Men nå er jeg drittlei av å jobbe helger og kvelder, så holder på å ta ett lederkurs og deretter få meg en jobb i kontrotider uten kveld og helg og bedre lønn. Gleeeder meg til det.

 

Det som er kjipt med å jobbe kvelder og helger når en har barn (spess i skolealder) er at det er ett puslespill å rekke alt. Mang en gang har jeg gått glipp av ting med ungene, eller sendt besteforeldre eller ungene har måttet stå over ting fordi mor må jobbe. DET er kjipt.

Min mann er ukependler, så..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt, vil gjerne ha flere! Er jo positivt det som er kommet til nå. Men dere med 4 og 5 barn klarer jeg ikke identifisere meg med, dere må jo være superkvinner som aldri er sur,sliten og lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke SÅ store forskjellen på 3 og 5 barn -synest jeg.

 

En blir flinkere til å organisere, flinkere til å luke ut ting som ikker er så viktige og man vokser med oppgavene. Ting ordner seg.

 

Det er jobb med mange barn, men man får så uendelig mye tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...