Gå til innhold

Er du lykkelig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja er du det?! Har du det bra slik ting er nå, eller er det noe du ønsker annerledes?

Jeg har mange ting jeg kan være lykkelig for (samboeren min, familie, jobben min, at jeg er ferdig med utdannelsen min), men jeg skulle ønske jeg hadde ett bedre sted å bo...

ANDRE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulykkelig. Blir hele tiden sviktet av andre folk, mannfolka bruker meg, farsfamilie til barna bryr seg ikke, kjipt hus og så å si null venner der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag stresser jeg som en gal fordi at jeg skal prøve å ordne ting for at jeg skal bli mer lykkelig. :P Har søkt på skole, ordnet masse ting. Nåmangler bare søknaden til lånekassa. Så kan jeg slappe av.

Ellers er jeg lykkelig. Har en frisk velskapt nydelig sønn, samboer med god helse, hus, bil, jobb. Man kan ikke ha det bedre da. Viktig å tenke på hva man har, og ikke bare hva man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt fantastisk, så utrolig mye å være takknemlig for, og jeg er VELDIG lykkelig!! :D

Det har ikke alltid vært sånn, så jeg vet å sette pris på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:02 (nr 1) Hva kan DU gjøre for at du skal føle lykke? Er det noe du kan gjøre for at du kan oppnå det du beskriver at du savner? Trist å høre at du føler deg ulykkelig..

12.02(nr2) så flott å høre. Viktig å være glad for de positive tingene man har i livet også, selvom andre ting lett kan overskygge det i perioder. Så flott at du har søkt skole, lykke til med det :D

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er anonym 12:02 (nr 1). Jeg vet faktisk ikke hva JEG kan gjøre. Har ikke råd til større hus siden jeg har vært alene i snart 3 år med mine barn. Har ikke avlastning med dem og er sliten - ikke så lett å bli kjent med andre voksne når man aldri kommer seg ut av huset alene. Har truffet en del menn siden jeg ble alene, og HVER gang er samme leksa - jeg blir lekt med og dumpet fordi de vil videre og lete etter noe bedre, noe de finner rimelig kjapt etter å ha dumpet meg. som regel skjer dumpinga ved at de bare kutter ut kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags krav har du til disse mennene da? er det slik at du så sårt ønsker kjæreste og at du lukter desperat, kan man lett bli utnyttet. Vit hva du ser etter når det gjelder en mann, og sett krav til hva slags menn du "finner deg". Du skriver at du har truffet endel menn: husk at den første som dukker opp ikke alltid er den beste- vær kresen.

Prøvd å finne kjærligheten på nettet da? Er jo mange som lykkes der:) Siden du har tre barn, du har ikke prøvd å ta kontakt med noen av de andre mødrene du møter i forbindelse med barna dine? (skole/SFO/aktiviteter).. På den måten kan man skaffe seg nye venner også. sikkert mange andre (kanskje alene mødre) som er alene, og som også ønsker seg en ny venninne?!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg ulykkelig da jeg har fått svangerskapsdepresjon med alt dette medfører. Sykemeldt fra jobb osv..Savner livet mitt slik det var før jeg fikk svangerskapsdepresjon og er kjempe redd for å aldri bli bra igjen. Hvis /når jeg blir bra skal jeg være så takknemlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her i bygda er ikke alenemødre, har familie å ta seg av og har ikke tid til nye venner. Har prøvd både nett, byen, gjennom venner osv for å finne mannfolk. Vet ikke hva "desperat" betyr i norsk språk - ut fra det mine venninner sier er alle som ikke ønsker ONS, pulevenner og sånt desperate. Jeg har hatt god kjemi med flere, og har vært forelsket noen ganger, men det ender alltid på samme måte. Så jeg har gitt opp.

Hilsen anonym 12:02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja relativt. Kunne hatt mer penger og har en stor drøm om å kjøpe hus, men har det jo bra. Fått 100% stilling som nyutdannet sykepleier nå(vikariat), så er fornøyd med det:)

Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..

Jeg er ferdig med utd, søker jobber, så jeg er pr dags dato arb. ledig.

MEN

jeg regner med jeg ikke kommer til å gå arbeidsledig lenge, jeg er aktiv på arb markedet og har en bra cv.

Pga tåpelig gjeld (innkasso) som vi begge to satte oss i i yngre dager så må vi leie først nå og så kjøpe når økonomien har rettet seg..drømmen er å bygge hus, men får se om det ikke heller blir rekkehus..

Leiligheten vi leier pr dags dato mens vi nå ser etter ny, er for liten for oss, av dårlig standard..

MEN

Vi har tak over hodet, flotte naboer og leiligheten vi bor i nå er i en del av byen som vi elsker å bo i... og leiligheten er ikke så ille, fortsatt for liten og vi dermed må flytte til en større en..og leiligheten vil bli flott for de rette menneskene etter litt utbedringer..

Vi har en liten familie..eller den kunne vært større, men pga konflikter som jeg ikke orker å nevne her, så er det mange som ikke lenger er en del av våre liv.. (Konflikter av så alvorlig grad at det ikke kan oversees eller innen en "svelge kameler"-faktor)

MEN

De vi har igjen i familien er herlige mennesker vi er glade i og som er glade i oss. Vi stiller opp for hverandre og tar vare på hverandre. Viser hverandre hva den andre betyr for en og sier en er glade i hverandre..

Så..ja, jeg er lykkelig..

Jeg er og gift med min beste venn, mamma til verdens herligste unge, flotte venner og flott familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel egentlig lykkelig, men jeg skulle ønske livet hadde tatt en annen retning enn barn+mann+hus og hele den suppa der ;) Det har aldri vært drømmen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok garantert flere alenemødre, men skjønner at det ikke er lett å stifte bekjentskaper alltid heller. Man ønsker jo ikke trenge seg på de som har familie, kjenner til den..

Hehe med desperat så mener jeg vell egentlig at ditt ønske om å få kjæreste er så stort, at han blir i sentrum for alt. At man gjør alt for vedkommende, ringer hele tiden og sluker opp denne karen, vil være sammen med han heele tiden- nesten smp kveler han litt. sett dette med flere av mine venninner nemlig, gubben får nok å stikker til ei anna dame. Den dagen mine venninner, etter flere år ga f** i menn, de skulle "aldri " ha en mann, gjett hva som skjedde - de fikk seg kjæreste. Så kankjse det er trikset:D

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga faen for lenge siden egentlig - og det dukker ikke opp noen. Bare menn som er ute etter sex under skalkeskjul om at de er interessert i forhold. Å sende 2 sms i uka er ikke å "kvele" noen. Og jeg rekker ikke å komme til det stadiet at man er sammen hele tia - nettopp fordi hele "forholdet" blir avsluttet etter max 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok ja. Går akkurat gjennom en ekteskapskrise og er forelsket i en annen mann i tillegg til mannen min, men har det faktisk helt herlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med siden du vet at du har svangerskapsdeprisjon at legen vet det også. Dvs at du ikke tror du har det, men at du har fått det bekreftet fra (lege)? For da antar jeg at du kanskje får hjelp også? Det er det viktigste steget mot å bli bra igjen, at du får snakket om det med profesjonelle om svangesskapsdepresjonen din.

Ønsker deg hvertfall lykke til, og sender deg en liten trøste klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg si. Noe kunne vært annerledes, økonomien. Men jeg jobber med saken. har nå fått jobb, har lite faste utgifter for øyeblikket så skal nå prøve å få spart 10 000 kr i mnd i hvertfall 6 mnd... Håper å kjøpe noe eget etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig veldig lykkelig :)

Det betyr ikke at jeg har alt på stell alikevell. Det er ikke det som gir meg lykke.

Jeg har 5 fantastisk flotte barn, en god omsorgsfull mann og far til mine barn. Vi har stort og godt hus, mat på bordet, klær på kroppen, famile rundt oss og gode venner. Jeg holder på å videreutdanne meg og det er fantastisk med litt selvutvikling og nye utfordringer.

Ja vell så er huset gammelt og stadig oppussingsprosjekter, ja vi kunne hatt litt mere penger, litt mer fritid og huset ser ut som et bombenedslag innimellom.

Jada, bilen kunne godt vært utskiftet, men den er trygg og tikker og går (bank i bordet.) Og ikke er vi til syden heller.

Men helt ærlig, så hadde jeg ikke blitt lykkeligere av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er det.

En av mine tyngre ( bokstavelig talt) byrder er at jeg er veldig overvektig, MEN: er i gang og GJØR noe med det hver eneste dag!! :-D Straks gått ned 20 kg siden i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott skrevet 12:51. Nei lykke innebærere forskjellige ting for oss alle. Man blir ikke lykkelig av penger, men man blir ikke lykkelig uten penger heller :) Alt i alt er det andre ting som betyr mer enn det, for at man skal føle seg lykkelig:)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en dundrende hodepine, så ikke så lykkelig akkurat nå. Men sånn generelt i livet er jeg lykkelig og har det veldig bra:) Blir enda bedre hvis jeg klarer å bli gravid igjen etter en MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen vet det..Går til psykolog også.. Vet ikke om det hjelper.. Men det gjør vel det, er jo bedre. Har aldri hatt noen form for psykiske problemer før dette ble kastet over meg. Håper på å bli bra.. Er vel det jeg er aller mest redd for , å aldri bli bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...