Gå til innhold

Hvis jeg svelger bløtlagte linfrø hele. Vil jeg da få i meg kaloriene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ned noen kilo, men sliter så med magen. Har spist 2 ss. bløtlagte linfrø hver dag i 1 uke nå, å det hjelper. Men det er jo veldig mye kcal. linfrø.

Tar kroppen det opp når de svelges hele, eller bare sklir de gjennom hele systemet? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke sånn da, at så lenge du ikke tygger på de så bare sklir de rett igjennom?

 

Mye hjelp i meg ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæhæhæh.

 

Neste som å spørre "hvis jeg spiser når ingen ser det, får jeg i meg de kaloriene da?"

 

Selvfølgelig får du i deg kaloriene, kroppen må jo fordøye før de slipper det som kommer inn ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe men det blir vel ikke akkurat det samme da.. =P

 

Jeg har googlet litt etter jeg fikk den linken, det står visst flere steder at de ikke blir tatt opp i kroppen når de ikke blir knust. Da bare glir de gjennom systemet og hjelper til så ikke magen blir så hard. Så da får man vel ikke i seg kcal. da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer at du ikke tar opp næringa. Litt synd, for det er faktisk masse positive ting med å få i seg det som er i linfrøene. Men, effekten av hele linfrø er jo også positiv, så er vinn-vinn uansett.

 

Psylliumfrø er også fantastiske frø, litt av samme effekten som med linfrø, faktisk. De får du både hele og knuste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele linfrø bare sklir gjennom kroppen. Skal du ha noe i deg, må du knuse dem (det finnes knuste å få kjøpt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...