sørlandet,79 Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Hei !!! Må bare høre med dere - Vasker dere alt av det nye babytøyet? Sokker og luer også, eventuelt på kortprogram pg 40 grader eller annet vaskeprogram?? Tenker også på den "myke rammekanten" som skal være rundt sprinkelsenga, tar dere den også? Er visst ikke noe husmor..... (rødmer)
sonnenschein Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Slenger alt i vaskemaskinen jeg. 40 grader.... Sikkert litt overdrevet, men de sier jo at de nye tingene kan inneholde kjemikaler fra produksjon. Så da er man iallefall på den sikre siden ;-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Vasker alt tøy både store og små i familien skal bruke før bruk. Grunnen til det er at man skal fjerne overskuddsfarge og kjemiske produkter, slik at man ikke skal få reaksjoner. Så ja, her vaskes alt med unntak av ubehandlet ull.
Alida*Englebarn Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Hei! Vasker alt, bruker vaskeprogrammet på klærne. Tørker ikke alt i trommel, de små spedbarn klærne er så små og jeg vil ikke krympe de for mye. Jeg bruker ikke skyllemiddel og vasker de nye klærne på lett program med full sentrifugering. vaskemiddel, der har jeg brukt vanlig OMO, men mindre vaskemiddel. Vasker også "den myke rammekanten" for sengen:-) Vasker alt også sengetøy, men ikke den nye dyna, bare trekket:-)
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Jeg vasker alt! Det som ikke tåler maskinvask vasker jeg i badekar med litt vaskepulver.
Astro - 27.07.11 Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Jeg vasker alt! Det gjør jeg med alt nytt tøy, også for mine barn på 4 og 5 år. Nytt tøy er satt inn med stivelsesstoffer og annet for å se pene ut på henger i butikken. Viktig å bli kvitt dette før ungene får dette rett mot huden.
*Mammsen Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Ville vasket alt på 60 grader, og gjerne to ganger. Spesielt det som skal inn på huden og sengetøy. Nytt stoff inneholoder MASSE kjemikalier fra produksjonen. Har en mamma som har jobbet med stoff produksjon i snart 30 år, og hun sier det er nødvendig å vaske alle klær og spesielt sengetøy på 60 grader og helst to ganger for å vaske ut alle kjemikaliene
2små,rosa&blå Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Jeg kjøper bare øko tex og økologisk bomull av de klærene som skal være innerst sånn helt i begynnelsen. Men vasker disse også en gang. Resten vasker jeg 2 ganger + en kokvask på sengetøyet. Bruker heller ikke tørketrommel eller tøymykner.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Jeg vasker alt av klær, håndklær og sengetøy. 40-60 grader ,alt ettersom. Jeg vasker IKKE sengekant og lammeskinnet.
Lykkelise Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 Vasker alt til baby! Klær, håndduk, sengetøy, madrassbeskytter mm. 40 eller 60g, ingen skyllemiddel og vaskemiddel uten parfyme. Hadde vasket med Omo først, men min søster sa jeg burde vaske på nytt pga. All parfyme i Omo. Husk at huden til baby er helt fersk og tåler ikke så mye. Jeg har forresten vasket våre sengetøy med parfymefritt vaskemiddel itilfelle baby skal ligge litt i sengen vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå