Gå til innhold

Akutt oppkast og diaré - får ikke i meg nesten noenting... (matforgiftning?) Farlig for barnet? Eller alt ok så lenge det fremdeles er bevegelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mye svangerskapskvalme m/oppkast både dette og forrige svangerskap, så jeg antar jo at barnet klarer seg fint og tar det h*n trenger av energi uansett hva som måtte skje med meg. Men nå har jeg kastet opp til det var skåltomt i magen. Siste dose var grønngrå - altså bare galle. Urk! Og fra baken renner det "vann" nå. Totalt tyntflytende og fargeløst (beklager ekle detaljer!). Har forsøkt å få i meg drikke hele veien, men foreløpig er det hovedsakelig bare et glass saft, inntatt i små slurker iløpet av natta, som har blitt værende i magen. Alt annet har kommet ganske umiddelbart opp igjen..

 

Hva med babyen? Tåler h*n også dette helt ok, forutsatt at det gir seg iløpet av dagen/neste natt? Jeg har kjent godt med liv i formiddag, så jeg regner jo med alt er i orden..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deg det går utover. Babyen tar det den trenger.

 

Har 3 svangerskap med hyperemisis fra start til slutt bak meg, med vekttap hele veien og fått store barn alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er ein heftig matforgiftning med mykje diarè og stort væsketap kan ein bli dehydrert og få forstyrrelasar i saltbalansen i blodet, slik at ein treng intravenøs væske til det byrjar å betre seg. Om det byrja i dag/natt, og ikkje er over 5 - 8 diarèar kan du nok sjå det an til i morgon. Om du er usikker kan du kontakte lege og forhøyre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vær litt obs på at det finnes forskjellige typer matforgiftning, noen som faktisk kan være farlige for fosteret. Jeg ville oppsøkt lege hvis jeg var deg, for å ta prøver og sjekke hva du er forgiftet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doven cola blir som regel i magen ved oppkast (iallefall ved vanlig omgangssyken)

Ville ringt legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...