Gå til innhold

Dere som har født to gongar.. :) (samme som 3.tri)


Sjørøveren&Brumlen

Anbefalte innlegg

Kordan gjekk det dei første vekene etter fødsel nr to i forhold til nr ein? Eg husker eg sleit skikkeleg sist, var verre enn sjølve fødselen. Klarte nesten ikkje sitte og hadde problemar med å gå i fleire veker fordi eg var så ekstremt hoven. Revna ikkje, sydde kun eit par pyntesting som jordmor så fint kalte det :P så syns det var rart eg hadde så ilt, så lenge.

 

Så dinna gongen gruar eg meg skikkelig til vekene etter! Fødselen gleda eg meg til i forhold :P

hååpar nokon kan fortelle meg at det går ti gongar betre med nr to enn med nr ein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk ikkje ti ganger bedre, men HUNDRE ganger bedre, med fødsel nr to i forhold til nr en. Både fødselen og tiden etterpå. Med nr klarte jeg nesten ikke stå, gå, sitte eller noe..svimmel, dårlig og hadde nedpress og sånt i tre-fire uker etter fødsel. Fikk et ekstra døgn på sykehuset pga formen min. Med nr to var jeg klar for å reise hjem så snart ungen var ute, men måtte vente til etter barnelegen hadde sjekket barnet om morgenen. Når nr to var ti timer gammel satt vi bilen på vei hjem, ingen vondter eller noe. Vasket hus og inviterte folk på besøk dagen etter. Håper nr tre går like bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet litt mer med nr 2. Og var veldig sliten og trøtt i lang tid etter fødsel, men det var nok pga at den drøyde endel med maserier før det startet skikkelig...

Spent på åssen det går med nr 3...

Skal iallefall være lengre på sykehuset og få hvilt litt....reiste hjem samme dag med nr 2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ , det høyres jo fantastisk ut! :) Godt å høyre det er håp!;)

 

J+G, hadde du en lang fødsel nr en og då?

Eg brukte kun totalt 5-6 timer på heile fødselen, 4 timer fra 4 cm. Så har fått beskjed om at det vil gå endå fortare dinna gongen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og de venninnene jeg har snakket med har opplevd fødsel nummer to, og særlig tiden etter fødselen helt annerledes enn med nummer en. Etter førstemann var jeg sliten og dårlig og hadde vondt i lange tider etterpå, selv om fødselen gikk raskt. Kunne ikke skjønne hvorfor jeg var så sliten!

 

Med nummer to gikk fødselen enda litt raskere og formen var super etterpå! Ikke sliten eller noe som med nummer en. Ammingen gikk også lettere.

 

Spennende å se med nummer tre som kommer hvert øyeblikk... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre etter nr 2. Revnet mindre og kunne sitte ordentlig - alt var bare velstand (forholdene tatt i betraktning...) Dessuten var jeg mye mer avslappet mtp amming og stell av ungen, noe som også gjorde tiden etter fødeslen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var 100ganger bedre etter nr 2, med første klarte jeg ikke å sitte stå eller gå på 1 mnd, var sydd alle veier å hadde etterrier fra helvete.

med nr 2 fungerte jeg ganske normalt etter noen dager, og hadde ingen sting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen :)

første fødsel varte i 27 timer, andre fødsel varte i 6 timer, fra det startet til han var ute, men hadde 4 døgn med maserier før den tid som sleit meg ut. Hadde det ikke vært for de maseriene, hadde jeg nok vært mer oppegående tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...