Gå til innhold

Ødelagt nattesøvn pga tenner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev for ikke så lenge siden om trøbling med soving på dagtid. Hun er fortsatt ikke særlig interessert i det. Fortsatt også vanskelig å legge på kvelden, men før sov hun i hvert fall greit når hun sovnet. Våknet jevnt over 2 ganger i løpet av natten.

Nå våkner hun 6-9 ganger HVER NATT! Ikke mulig å legge henne i egen seng, våkner av ingenting..

Holdt på sånn en ukes tid nå.

I dag morges kunne jeg såvidt se og kjenne den første lille tanna.

Vet de kan bli sutrete og litt "vanskelige" når de får tenner, men noen som vet om det er typisk at det går ut over nattesøvnen? Hun er en liten solstråle som hun pleier på dagtid :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er visst veldig vanlig ! Det er liksom nattesøvnen tennene er mest kjent for å ødelegge..

Hvis du kan se og kjenne tannen nå, så burde det værste være over, for i det tanna kommer ut av tannkjøttet så gjør det ikke vondt for bebisen lengre :) Men så er det jo veldig vanlig å få tenner parvis, så hvis hun fikk bare en nå, så er sjansen stor for at det snart kommer en ny en. Så hvis hun ikke roer seg på natten nå, selv om den ene tanna er ute, så er det sikkert fordi det kommer en til vedsiden av :)

Skrevet

Jepp! Vi sliter med det samme. Plutselig lys våken flere timer om natta. Fikk sin første tann for en uke siden. Nummer to er på vei nå.

I går natt og i natt hylte hun skikkelig. Får håpe hun ikke kommer til å slite slik med alle tennene...

Skrevet

Kjenner så alt for godt til det! Min har også holdt på en ukes tid med mye nattevåk, spesielt tidlig på natta. Etter noen dager kom ene tanna igjennom og vi gikk tilbake til normalen, men nå er det på an igjen. Pleier å smøre litt med dentinox når hun våkner, gi litt melk og bysse og bysse og bysse leeeenge, og så går det greit å legge tilbake i sengen. Eneste fordelen er at hun nå sover til ni hver morgen, mot 7 tidligere. Så noen fordeler er det:)

Skrevet

Godt å høre at det kan være derfor. Begynte å bli litt smådesperat nå. Ikke bare at det blir fint lite søvn, men får vondt i kroppen og av å ha henne limt innpå meg hele natta. Får jo ikke snudd noe på meg og ligger hele tiden i en eller annen vridd stilling..

Det ser ut som om hun får begge nede samtidig! :-)

Kjenner godt og ser såvidt 2 små hvite flekker..

Takk for svar! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...