Gå til innhold

Jeg har fått vite....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

.....at han som jeg elsker dypt og inderlig, og har et forhold med har vært notorisk utro med alle de han har vært sammen med. Han har bare hatt ons, men (huff) med meg hadde han et langt forhold mens han var sammen med ei annen. Jeg var altså den andre, men bare en i rekken.

 

Selv om han bare har hatt ons med andre, føler jeg meg usikker på om han kommer til å gjøre det samme mot meg. Han sier at han elsker meg og at jeg kan stole på ham.... men....kjenner litt på at han har en forhistorie som notorisk utro.

 

Og til dere som har tenkt å kjefte på meg fordi jeg var "hun andre" over lang tid og mener jeg bare kan skylde på meg selv: Dere vet IKKE forhistorien, så vær så snill ikke kom med sårende kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk kan forandre seg og mulig at han har gjort det, men jeg hadde ikke orket å leve med usikkerheten og ville alltid hatt "notorisk utro" i bakhodet noe som ville vært utrolig slitsomt både for ham og for meg så jeg ville ikke blitt sammen med en slik mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel stolt mindre på en mann uten de sperrene, helt klart men de verste kan ende som gode menn og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å bli sammen med ham, så VET du hva som venter deg lenger fremme, i fjern eller nær fremtid. Dessverre er det slik. Og unntakene er ytterst få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet nå egentlig svaret selv.

Velger du å være i forholdet må du bare akseptere det, og også akseptere eventuelt brudd. Det kommer ikke til å være en stor overraskelse akkurat. Siden han har en slik fortid og har klart seg fint gjennom livet på den måten, er den moralske barrieren utvisket.

 

Vil du ikke heller være i et forhold der du føler deg 100% trygg på partneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Jo, jeg vil det.....

Men alt er bare så vanskelig. Selv sier han at han aaaaldri har vært utro med noen før, og at sex er noe fint mellom to mennesker bla bla bla.... Det er så enkelt å tro ham når vi er sammen, men når han ikke er rundt meg kommer usikkerheten frem og spiser meg opp. Jeg klarer bare ikke å droppe ham. Vi venter barn sammen også, så jeg blir aldri kvitt ham. Jeg tenker da: ute av øye, ute av sinn.

 

Jeg fikk vite mer om ham i dag som gjør meg kvalm. Bland annet at han har hatt sex med to kvinner samme kveld. To venninner. Han hadde gått fra det ene soverommet til det andre.... Jeg kjenner ham ikke på den måten, men kan tro det likevel fordi han er veeeldig god til å lyve. Og har løyet enormt mye for meg. Men det fikset vi opp i og la bak oss. Likevel er tilliten ikke på topp.

Riktig nok har alle disse kvinnene ham har hatt sex med vært før jeg møtte ham, men likevel.... Jeg har hatt en mistanke om at han kanskje har vært borti noen andre i det siste også.

 

Nei, huff.... Jeg vil så gjerne bare droppe ham. Vet at fremtiden muligens bringer mye vondt sammen med ham.... Men han setter opp dådyrøynene og masse kosesnakk, så smelter jeg og tror på ham til det siste. Vil så gjerne gi ham en sjans til å vise at han er seriøs.

 

Huff, er så forvirret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en samtale og definer hva som er utroskap for dere.

Vær nøye med å presisere at det dere blir enige om går begge veier så kan han ligge med andre så kan du, er det ok å flørte evt kysse så gjelder det begge.

Hvis dere står veldig langt unna hverandre på "hva utroskap er" og ikke finner en enighet så ville jeg personlig ha revurdert hele forholdet.

Hvis dere blir enige om litt flørting så hadde jeg dratt han med ut å eglet meg inn på mannfolk for å se om han likte å være nr 2.

 

Til syvende å sist så kan verken du eller han gi noen garantier om fremtiden fordi dere eier ikke hverandre, men dere kan bli enige om at dere vil ha noe spesielt sammen og jobbe på å bygge opp en gjennsidig respekt og tillit til hverandre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold som starter med utroskap har sjelden stor sjanse for å overleve. Han har jo allerede vist deg at han ikke har lagt lista for utroskap veldig høyt og at han er i stand til å være utro. Han har sikkert fortalt forrige dama at han elsket henne også og at hun kan stole på han. Vær meeeeget forsiktig med å inngå forhold med menn som viser at de ikke har en sperre.

 

Jeg skal ikke kjefte, men uansett hva forhistorien er, du visste han var i et forhold, og burde holdt deg unna fra den dagen du merket tiltrekningen. Men nå er det allerede for sent for etterpåklokskap. Det eneste du kan håpe på er at han har såpass respekt for deg til at han ikke er utro mot deg, og du får håpe at du er "mer" spesiell for han enn de andre damene, slik at han ikke har behov for å fly på vift.. Men dessverre så har jeg mine tvil. Du skrev det jo selv, NOTORISK utro. Da er det store sjanser for at historien gjentar seg. Husk det er noe som heter karma, og at what goes around comes around. Mitt tips til deg er at du heller får holde ut en kjærlighetssorg, og prøve å finne en mann som klarer å holde p&%¤en i buksa.

 

Og bare en ting til; sett at dere blir sammen; en ting er at han hadde hatt et forhold bak ryggen din, du vet jo selv hvor lett han/du blir betatt av andre. Følelser er noe herk, ikke alltid man klarer å styre dem. Men denne mannen har jo mest ons. Syns du det er bedre at han ødelegger forholdet deres med et tilfeldig knull, at han er villig til å kaste bort et forhold med ei han "elsker" på ei som ikke betyr noe for han? Hva er egentlig forholdet deres verdt da? Bare tenk på det, HI....

 

Beklager krasse ord, men varsellampa mi fløy i taket da jeg leste innlegget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... jeg svarte nok litt for fort..

 

Du venter barn med han?? var han utro mot dama da du ble gravid? Jeg skjønte ikke helt den kronologiske rekkefølgen på det du har fortalt :(

 

16:58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte svar. Godt å ha noen "nøytrale" som setter ting i perspektiv.

Ang graviditeten kan jeg ikke gå inn på her. Hele forholdet er for komplisert. Men en ting skal være sikkert og det er at da jeg falt for ham visste jeg ikke at han var sammen med ei annen.

 

Jeg tror jeg skal få litt avstand fra ham og se. Kjenner jeg må verne meg selv...

 

Men igjen: tusen takk for fine reflekterende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...