Gå til innhold

Nå er vannkoppen i hus ser det ut som..og jeg har par spm..


Gjest Koseklompen og jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Koseklompen og jeg

I dag våkned den lille med prikker over hele overkroppen..bare 2 nesten usynlige i ansiktet meds resten var på overkroppen.. Noen veskefylte, noen sprukket og noen ikke kommet ut enda..

 

Spm..

 

Hvitvask..fungerer det bra?

Jeg er muligens gravid..og min mor er ikke helt sikker på om jeg har hatt vannkopper..bør jeg kontakte lege hvis en graviditets test slår ut positiv?

Når kan den lille gå i bhg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare svare på det siste ;-)

Barnet kan gå i barnehagen når det er skorpe på vannkoppene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte A-derma cytelium spray på vannkoppene, og det virket som den lindret kløen bra (kjøpes på apotek). Hvitvask fungerer sikker også greit.

Som hun over her skriver må vannkoppene har fått skorpe på før de kan sendes i bhg. Datteren min var hjemme i litt over en uke.

Det med graviditet vet jeg dessverre ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklompen og jeg

Tusen takk for svar..

Heldigvis er den lille i god form virker det som, litt sliten, men ikke feber eller altfor irriterende kløe..

Er bare å kose oss hjemme til det er over..ser ut som jeg og har fått det..jippi....(not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklompen og jeg

Takk :) Håper det... Nå klør det for det meste i ansikt og nakke hos meg, den lille har overkroppen full av prikker.. men håper det vil gli lett og fort over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gravid og har ikke hatt vannkopper som barn. Har en gutt som går i barnehage der det brøt ut vannkopper så måtte sjekke litt rundt omkring.

 

Hvis du er usikker på om du har hatt vannkopper kan du ta en blodprøve hos legen som gir deg svar på dette. Jeg tilhører dessverre de få prosentene som ikke har hatt vannkopper.

 

Vannkopper kan være farlig for fosteret, spesielt i første halvdel av svangerskapet.

 

Jeg ble anbefalt av min lege å holde med unna vannkoppesmitte nå når jeg er gravid, så vi måtte ta sønnen vår ut av barnehagen. Dersom det allikevel viser seg at gutten min har blitt smittet, fikk jeg beskjed om å kontakte legen umiddelbart fordi det da var aktuelt å ta en sprøyte med immunglobulin.

 

Det finnes forresten også en vaksine mot vannkopper som jeg skal ta med en gang denne ungen er ute!

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/vannkopper-under-svangerskapet-16407.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklompen og jeg

Hei

 

takk..

 

Jeg mistenker jeg er gravid, skal ta test i dag..

Og hvis jeg er gravid så blir det lege med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvask fungerte bra her i huset i hvert fall.

Jeg ville kontaktet lege om jeg var usikker på om jeg var gravid og ikke hadde hatt vannkoppene, det kan være veldig farlig å få om man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Koseklompen og jeg

Hei

 

Tok en graviditetstest, den var neg.

Jeg har heller ikke blitt dårlig siden jeg har vært hjemme og inne med den lille 24/7 denne uken..

Lille er i 100 om dagen, er fortsatt smitte da det har kommet noen nye prikker siden i går, men det har avtatt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...