Gå til innhold

HØYT stoffskifte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På bakrunn av blodprøver syntes legen min jeg hadde høyt stoffskifte. Hva vil egentlig d si? Er d farlig? Synes jeg hører om så mange med lavt stoffskifte, viste ikke engang at d kunne være for høyt også. Prøvene var slik at en var 0,01 og en var 24 (som visstnok var akkurat på grensa.) Har hørt at man kan få utstående øyne av dette, så nå er jeg rimelig bekymra! Noen erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan også bli slank.. he he.. men det er kanskje ikke en av ulempene. Bare goole hyperthyreose, så får du svar på alt du leter etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :)

 

For endel år siden (1995) var jeg småbarnsmamma og bodde i fjerde etasje uten heis. Jeg husker at jeg i en periode var fryktelig sliten, sånn at da je hadde gått opp alle trappene, med en handlepose i ene hånda og sønnen min i andre, måtte jeg bare legge meg ned på gulvet i gangen, fordi jeg var helt utmattet!

Jeg gikk ned 13 kilo på en måned...

 

Da fant legen ut at jeg hadde for høyt stoffskifte og jeg fikk medisiner for dette.

 

Det han ikke fortalte meg, var at jeg kunne regne med å etterhvert få for LAVT stoffskifte, da skjoldbruikskjertelen på en måte bruker opp det den har å gi, slik at den etterhvert gir for lite.

 

Der har jeg vært i endel år nå og dette vil vare livet ut, altså må jeg ha medisiner for resten av livet.

Ikke noen krise, tablettene er ikke dyre engang, men det er jo litt skummelt/ekkelt når man får vite at man må ta det fr alltid.

 

Utstående øyne og eventuelle andre skrekkeksempler, tror jeg hører med til sjeldenhetene og til de som ikke blir diagnostisert/behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...