Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Når jeg stod opp på morgen idag-kledde jeg på meg og så gikk jeg på toalettet for å tisse, satt der til det bare kom noen få dråper og jeg ga en lite ekstra "press" for å få ut alt. Da kom det en god del væske ut som ikke helt føltes som urin. Jeg er 2.gangs og har ikke opplevd dette før. Forrige svangerskap begynte med rier til termin og de måtte ta vannet på meg sist gang. Kan dette ha vært fostervann? Hvordan føles det når vannet går? Er det som en boble sprekker? (for det kjente jeg ikke noe til) Tenkte å ringe føden senere for å høre med de, men litt flaut å være hysterisk også..hehe. Jeg er bare i uke 36, så har fremdeles 5 uker igjen til termin. Håper noen har kloke ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg lekket fostervann i noen dager før slimproppen gikk og jeg skjønte at lekasjen var fostervann og ikke utrolig mye utflod... Hvis du er usikker så ville jeg helt klart ringt føden og fått sjekket med en strips om du lekker fostervann. Det kan føre til infeksjon hvis du går lenge "åpen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Ring på føden for å være sikker du. Jeg hadde spontan vannavgang i uke 35 og fødte ca 2 timer etter vannavgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg ville også ringt føden for å få det sjekket. Hvis det er vannavgang er det infeksjonsfare og siden baby er definert som prematur enda vil de nok sjekke deg og evn gi antibiotika i påvente av fødse. Jeg fødte vd 36 fulle uker sist, og fødsel startet med vannavgang. Meget spontant, og ingen tvil der i gården. He he. Fikk antibiotika hver fjerde time frem til overstått fødsel. Så jeg ville absolutt sjekket dette med føden. Lykke til! PS Jenta mi klarte seg topp selvom det var 1 mnd for tidlig. Veide nesten 3 kg og det eneste tegnet på at hun var litt umoden var at hun fikk mye gulsott og måtte sole seg litt. Tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Del Skrevet 20. juni 2011 Mitt vann gikk på den måten, at det bare rant litt og litt ut. Jeg måtte ringe føden da pga hodet ikke var festet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Del Skrevet 20. juni 2011 Hos meg gikk vannet spontant etter å ha blitt satt i gang - dette skjedde på do faktisk. Jeg tisset litt, og så kom det ukontrollert enda mer..lot det bare stå til, greide jo ikke å holde igjen osv. Når det var ferdig å renne så kikket jeg ned i do (sorry, detaljer!) og der kunne jeg se en væske med hvite flekker i. Har tidligere blitt fortalt at det er slik vannet ser ut, så var ikke i tvil! Kikket du etter eller? Jeg kjente ikke noe knepp eller noe som helst når vannet gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Del Skrevet 20. juni 2011 Takk for svar Jeg har pratet med fødeavd og de ba meg ta på bind og ringe de senere for oppdatering. Det kommer sannsynligvis mer fostervann senere idag vist det var fostervann. Jeg kikket i doen, men jeg hadde ikke tatt på lyset når jeg satt på do så var ganske mørkt..kikket bare fort etter om det var blodspor (det var det ikke) Men er det ikke lite sannsynlig at det er fostervannet som har gått siden jeg startet med rier til termin forrige gang? Og siden de måtte ta vannet på meg den gang? Eller kan fødsel starte på 2 helt forskjellige måter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Del Skrevet 20. juni 2011 Alle fødtser er forskjellige. Med mine 2 første måtte de stikke hull 3 ganger på fostervannet. Men med sistemann gikk vannet selv. Jeg våknet i 7 tiden med at jeg trodde jeg hadde tisset meg ut. ( brukte heldigvis tena den siste tiden. )Gikk på do å måtte tisse veldig. Etter å ha vasket meg, byttet bind og reiste meg fra do var bindet like fullt igjen. Først da koblet jeg at det kunne ha vært fostervannet. Jeg ringte føde avdelingen ca kl 09.30 for å høre om jeg måtte komme ned, men det trengte jeg ikke. Da klokken ble 10.10 ankom jeg alikevell sykehuset og 10.32 hadde gutten kommet. Snakk om rask fødtsel. Jeg merket heller ingenting på lukt, farge ol på fostervannet. Lykke til alle jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #9 Del Skrevet 20. juni 2011 Vannet gikk på kvelden i halv 12 tida.Piplet lit og litt og hørte en kneppelyd når jeg tisset så kom det mer vann. . Tuppa ble født 5 timer senere. Første fødsel gikk ikke vannet først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #10 Del Skrevet 20. juni 2011 Fødsler kan starte veldig ulikt hos samme person. Hos meg begynte det plutselig å piple en kveld. Det kom litt og litt, men stoppet helt opp etter at jeg skiftet bukse (var våt langt nedover begge beina). Riene begynte så smått men stoppet helt opp etter 10 timer. Ble satt i gang dagen etter og da måtte de ta vannet under fødselen siden det hadde dannet seg en ny vannblære. Med nr 2 gikk aldri vannet så de tok det under fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå