Gå til innhold

SE den flotte naturen da på NRK2. På tur inn i Trollfjorden nå:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig! Mannen min stod opp igjen for å se.

 

Lyst på ferietur på rorbu i Lofoten jeg!

 

Snakk om reklame som ikke kan settes prislapp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig!! Vi har vært i lofoten på rorbuferie og rundreise, fikk gjensyn med flere steder:) Veldig lyst på tur nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nydelig. Har vært i Trollfjorden selv med hurtigruta og det er utrolig. Rorbu i Lofoten kan anbefales ja;) Er selv fra Vesteråelen og det er anløp her i natt:))

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har syns denne hurtigruten har vært kjedelig. Men trollfjorden var kjempeflott! Mener de at det bor troll i fjellene? Siden det heter Trollfjorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel med en skygge som så ut som om det satt et troll oppi fjellet der.

 

Kan ta feil, men det er no det jeg har hørt :)

 

*har forresten vært med hurtigruta inn der* Dritskummelt for det virker så trangt der inne, men ubeskriveligt vakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil absolutt ikke bli skuffet over å dra dit 23:49 ;)

 

Har vært der, men har blitt anbefalt hvis jeg skal neste gang innom der, så må jeg ta trollfjord. De er hvis rå med underholdningen med trollene inn dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet kan bety to ting: den ene forklaringa er litt uromantisk, men det er altså sånn at på vår dialekt kalles akkaren ofte for "troll", og det kan være at fjorden har vært et sted der man fiska akkar. Man har fiska den i mange hundre år for å bruke som agn. (Det fins jo også en fjord som heter Akkarfjord, og da betyr dette omtrent det samme).

 

Eller, den mer mytiske versjonen, at fjellene rundt er troll som har blitt til stein da sola sto opp. Alle navna på fjellene rundt har en historie, f eks er Vågakallen en trollkonge og i Møysalen ("Jomfruburet") sitter to møyer som er trollprinsesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn har vi det her - og i nesten halve Norge. De siste to ukene har vært vidunderlige, og nettene akkurat som det du ser på tv nå.

Så bare kom...

 

0030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt satt ut av at det er sol og lyst der opp midt på natta... MÅ til nord norge snart, det er det ingen tvil om! Helt utrolig nydelig der oppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...