Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #1 Del Skrevet 19. juni 2011 For et fantastisk vakkert land vi har!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #2 Del Skrevet 19. juni 2011 Enig! Mannen min stod opp igjen for å se. Lyst på ferietur på rorbu i Lofoten jeg! Snakk om reklame som ikke kan settes prislapp på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Del Skrevet 19. juni 2011 nydelig!! Vi har vært i lofoten på rorbuferie og rundreise, fikk gjensyn med flere steder:) Veldig lyst på tur nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #4 Del Skrevet 19. juni 2011 hvorfor heter det trollfjorden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #5 Del Skrevet 19. juni 2011 Ja, det er nydelig. Har vært i Trollfjorden selv med hurtigruta og det er utrolig. Rorbu i Lofoten kan anbefales ja;) Er selv fra Vesteråelen og det er anløp her i natt:)) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #6 Del Skrevet 19. juni 2011 Veldig flott, men disse trollene vet jeg ikke hva jeg synes om altså. He he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #7 Del Skrevet 19. juni 2011 Det vet jeg desverre ikke. Håper noen andre har peil:) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #8 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg har syns denne hurtigruten har vært kjedelig. Men trollfjorden var kjempeflott! Mener de at det bor troll i fjellene? Siden det heter Trollfjorden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #9 Del Skrevet 19. juni 2011 Har vel med en skygge som så ut som om det satt et troll oppi fjellet der. Kan ta feil, men det er no det jeg har hørt *har forresten vært med hurtigruta inn der* Dritskummelt for det virker så trangt der inne, men ubeskriveligt vakkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #10 Del Skrevet 19. juni 2011 trollfjorden er magisk. tror det bor troll der ja, så fin som den naturen der var. wow. jeg ble inponert og jeg blir nesten aldri inponert. tror jeg vil ta meg en tur dit flott er det. http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk2/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #11 Del Skrevet 19. juni 2011 er det muulig x2. jeg mente imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #12 Del Skrevet 19. juni 2011 Du vil absolutt ikke bli skuffet over å dra dit 23:49 Har vært der, men har blitt anbefalt hvis jeg skal neste gang innom der, så må jeg ta trollfjord. De er hvis rå med underholdningen med trollene inn dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #13 Del Skrevet 19. juni 2011 gud så vakkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #14 Del Skrevet 19. juni 2011 Navnet kan bety to ting: den ene forklaringa er litt uromantisk, men det er altså sånn at på vår dialekt kalles akkaren ofte for "troll", og det kan være at fjorden har vært et sted der man fiska akkar. Man har fiska den i mange hundre år for å bruke som agn. (Det fins jo også en fjord som heter Akkarfjord, og da betyr dette omtrent det samme). Eller, den mer mytiske versjonen, at fjellene rundt er troll som har blitt til stein da sola sto opp. Alle navna på fjellene rundt har en historie, f eks er Vågakallen en trollkonge og i Møysalen ("Jomfruburet") sitter to møyer som er trollprinsesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #15 Del Skrevet 19. juni 2011 Tenk at det er natta også er det sol =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #16 Del Skrevet 19. juni 2011 Helt fantastsik:) Tror jammen meg det blir en tur med Hurtigruta snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #17 Del Skrevet 19. juni 2011 Jepp, sånn har vi det her - og i nesten halve Norge. De siste to ukene har vært vidunderlige, og nettene akkurat som det du ser på tv nå. Så bare kom... 0030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2011 #18 Del Skrevet 19. juni 2011 Så spennende historie om navnet. takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #19 Del Skrevet 20. juni 2011 Blir helt satt ut av at det er sol og lyst der opp midt på natta... MÅ til nord norge snart, det er det ingen tvil om! Helt utrolig nydelig der oppe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå