Gå til innhold

Ang andel av foreldrepenger som dekkes av nav...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde besøk av svigers forrige helg, og svigermor jobber i kommunen. Hun fortalte meg at de kun fikk dekket 80% av foreldrepengene (som skal betales til ansatte i permisjon) fra nav, og dermed måtte ut med 20% av "egen lomme" for å dekke opp og kunne betale foreldre i permisjon hele lønna de hadde krav på. Dette gjorde at de ikke kunne dekke opp alle stillingene de trengte fordi pengene avsatt dette formålet måtte betales ut til de som var i perm.

 

Jeg synes det hele hørtes underlig ut, og var frem til hun fortalte dette HELT sikker på at nav dekket enten 80% eller 100% av 6G avhengig av hva slags permisjon man valgte.

 

Jeg trodde også at kommunalt ansatte hadde krav på 100% lønn utover 6G også, men dette kunne svigermor avkrefte. Det fikk de ikke!! hehe.. ;p

 

Hun jobber forøvrig i skoleverket (barneskole, 1.-7. trinn)

 

Jeg må innrømme at jeg synes det høres helt utrolig utrolig ut at staten pålegger bedrifter å dekke lønn opptil 6G dersom bedriften ikke får dette dekket av staten. Ikke rart at gravide blir diskriminert når det gjelder ansettelse dersom ALLE bedrifter taper penger på å ha ansatte i permisjon:/

 

Noen som vet litt om dette? For jeg må innrømme at jeg håper svigermor tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...