Gå til innhold

Hadde dere latt en 6,5-åring være alene i en bil i en halvtime?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm ikke i en halvtime.. Eller det spørs jo situasjonen, hvor det var, når på døgnet og ungen sover eller er våken. Hvor langt unna man er osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har noen få ganger vært alene i bilen utenfor barnehagen og butikken (disse gangene har han vært slakk og syk), så altså ca 5 min. En halvtime er altfor lenge. Da måtte det vært mens bilen sto i hagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har vært alene i bilen i 5 minutter når jeg har hentet i bhg eller vært på butikken. Aldri ellers. Har ikke vært alene hjemme en gang.. Det er ikke i en by, men et tettsted. Eller like utenfor.

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nå bor jeg på en forholdsvis liten plass men har forlatt ungene i bilen mens jeg har vært på butikken .. Da kan jeg være borte i et kvarter. Da tar jeg med meg bilnøklene, å lar bilen stå ulåst. I tillegg avtaler jeg med ungene. Er det noe så kommer de inn. Ungene er såpass store når de er 6,5. Da er de jo bynt på skole. Men ville jo selvfølgelig ikke gjort dette i en storby...men her på hjemplassen gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et av de store problemene med dette, er det noe vet han ikke hvor han skal finne pappaen sin, han har aldri vært der, kommer aldri til å tørre å spørre noen fordi han er veldig sjenert, han har ikke mobil så han kan ikke ringe pappa hvis han blir redd, og han har aldri vært alene noen andre plasser så lenge så vi vet ikke hvordan han reagerer på de ulike tingene som kan oppstår.

 

Blir veldig glad for alle svar og argumenter her!

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel ingenting så lenge barnet vet hvor det kan gå hvis han/hun våkner..?

 

Datteren vår får lov til å være ute alene. Hun får sykle til de nærmeste venninnene sine bare for å se om de er hjemme. Er de ikke hjemme kommer hun tilbake.

 

Jeg ser virkelig ikke problemet med at hun skulle sittet i bilen isteden, hvis det var det hun ønsket!! Altså... Om hun sitter i en bil i en halvtime, eller leker i skogen i en halvtime ser jeg ikke helt forskjellen på.

 

Men nå er jeg av den typen som ikke tror at bilen tar fyr mens man sitter i den uten hverken tenning eller motor på;)

 

Og jeg bor heller ikke i en storby :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meg over... Jeg ser jo nå at han ikke har gitt beskjed til barnet. DET hadde vært et problem for meg;)

 

Men det har ingenting med tiden i en bil å gjøre. Barn skal til enhver tid vite hvor de kan søke "hjelp" hvis det er noe=) (eldre barn klarer jo ofte dette helt selv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet ikke hvor han skal gå og han tør ikke å spørre noen, for han er veldig sjenert! Han leker alene her hjemme, men da kommer han jo inn hvis det er noe. Pappaen skal på et møte så han kan ikke følge med på bilen eller sjekke at han er ok før han er ferdig.

 

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, det om tiden. Når hacn sitter alene mens jeg henter i bhg eller er på butikken vet han hvor han skal gå.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er diskusjonen utviklet seg til krangel. Jeg er hønemor fordi jeg ikke syns han skal sitte i bilen å vente.. vi har barnevakt til minste så skjønner ikke hvorfor han ikke kan være hjemme han også!! Eller i det minste bli med inn? Det knyter seg i magen når jeg tenker på alt som kan skje! Er mye som er usannsynlig, men det som sannsynligvis kommer til å skje er at han kjeder seg, går ut og vaser alene og går seg bort! Eller han blir redd, og vet ikke hvor han skal gå for å finne pappa! Syns at første gang han skal være alene så lenge skal være hjemme og han skal ha mulighet til å ta kontakt med en av oss hvis det er noe!

 

 

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre om barnet ihvertfall ble med inn og satt i gangen utenfor møterommet med et blad eller noe? Hvis han ikke kan være hjemme med barnevakta, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

En seksåring skal ikke sitte der en halv time, det oppleves som en evighet. Han bør være hos barnevakten hvis dere allerede har en, kan ikke se noen annen løsning. (Og ingen vet hvor lenge et møte varer - selv om det er berammet til en halvtime, det kan fort bli 45 min. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa det mener jeg også! Han kan sitte utfor døra til kontoret eller være hjemme med bestemor! Møtet kan fort være mer enn en halvtime ja!

 

Hva skal jeg gjøre da, han driter jo i uvanleg sier!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

 

http://www.amta.no/lokale_nyheter/article5178835.ece

 

http://dt.no/nyheter/bilbrann-pa-konnerud-1.6304377

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=280803

 

Det skjer! Jeg har til og med lest nokså nylig at en bil låste seg så det ikke gikk å få opp dørene.

 

Far tar med ungen på møte. Ta med tegnestifter og tegnebok el.l. så går det nok bra! En seksåring er stor nok til å sitte i ro å tegne eller lese i en halvtime. Evt får han sitte på gangen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...