Gå til innhold

Oppdrettsnavn... Hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal starte oppdrett, og trenger litt hjelp med navn.. Staffordshire Bull Terrier er rasen. Noen med noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tydelig at enkelte ikke har kunnskap om denne rasen. Vi har staffe selv og bedre hund skal en lete lenge etter. I inspirasjon til oppdretternavn så ville jeg tittet litt rundt på nett og sett hva andre kaller seg. :) plutselig får du en god ide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for seriøse svar! :-)

 

Jeg tenkte på Clean Staffords, men lurer på om det kan virke litt klisjeaktig? :-p Hannhunden har et vaskepulvernavn, derfor tenkte jeg det ble litt moro og ironisk på en måte. Men er fryktelig usikker.

 

Jeg ser mange har litt harde navn på oppdrettene sine av denne rasen, og det har jeg ikke så lyst til. De er nok kritisert fra før av uvitende fjotter som lengre oppe her. Ulovlig hund, liksom .-s

 

Kom gjerne med flere forslag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Bruk navnet på hunden / hundene som skal være stammen i oppdrettet. Sett de sammen eller stokk om bokstavene.

Husk at navnet skal bestå så lenge du har oppdrettet.

 

Lykke til med navnevalget og oppdrettet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt feks. det gamle gårdsnavnet der huset står, et gammelt områdenavn el. for å vise hvor hundene kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Irismor, og dere andre! :-)

 

Og bruke hundens navn var ikke dumt. Hannhunden som jeg ønsker å avle på har veldig god stamtavle. Jeg skal tenke og pønske litt mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den med gårdsnavn, eller et navn fra området. Kanskje ditt og mannens navn, dersom det finnes en mann, i en kombinasjon. Jeg skjønner at du vil ha noe som viser rasen, men kan være greit å ikke ha det. Sånn i tilfelle dere en eller annen gang bytter rase, evt hvis dere finner ut at dere vil drive oppdrett av f. eks havaniesere for å spe på inntekten (iogmed at disse er små, lettstelte, billige i drift, men sinnsykt høy kg-pris ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå fikk jeg en idè av du siste som svarte her!

 

Hva om jeg tar etternavnet til meg og mannen og deler i 2, og avslutter det med "bull"? Eller blir det dumt? Det klinger iallefall bra.

 

Ellers kan jeg bruke etternavnet i sin helhet, men hva mer skal jeg legge til? Kennel *etternavnet* eller bør jeg kutte ut kennel og heller ha noe annet? Hmmm... Rart at dette skulle bli så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bull" er så utrolig dårlig navn så jeg ville ikke tatt det med. En annen ting du må huske på er at navnet du velger også blir første navnet på hunden. Min hund kommer fra en oppdretter som heter Tømmeråsen. Da heter hunden min Tømmeråsens Ylva på pairet.

Så tenk deg nøye om og ikke velg et "tullenavn", men velg noe som utstråler seriøsitet og som folk kan ha som navn på hunden uten å skjemmes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter også etter oppdretternavn, men har annen rase enn deg da. Men jeg har bestemt meg for to ting. Det ene er at jeg ikke vil ha et kennelnavn der mannens navn inngår, dette med tanke på et evt brudd. Det andre er at jeg ikke vil ha stedsnavnet vi bor på, for jeg tenker på om vi/jeg engang flytter. Så hos meg blir det et kennelnavn jeg kan forholde meg til fremover, uavhengig av bosted og mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til som jeg glemte.... er en god idé å ikke ha med rasen i kennelnavnet. Man vet ikke om man engang vil bytte rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i all verden skal jeg velge i da? Hvis jeg ikke:

 

1) Bruker etternavnet vårt

2) Bruker rasen

3) Bruker stedsnavn

 

?? Da forsvant kreativiteten min, gitt :-p

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...