Gå til innhold

Når fortalte dere/skal dere fortelle nyheten til storesøsken?

Anbefalte innlegg

Vi har ennå ikke fortalt nyheten til storebror på 3 år. Mistet ei jente i uke 20 rett før jul, og da hadde han fått nyheten om lillesøster som skulle komme. Han brukte noen uker på å forstå at det ikke lenger var noen baby i magen til mamma. Ønsker å være helt, helt sikker før han får vite noe, men har jo erfart at det ikke alltid er mulig.

Når har dere tenkt å fortelle/fortalte dere til storesøsken, og hvordan? Noen som har noen gode "bli-storesøsken" bøker å anbefale? Vurderer å gå til innkjøp av Babyfjott av Stephanie Blake blant annet.

Fortsetter under...

Vi fortalte det veldig tidlig siden jeg var så utrolig dårlig. Klarte bare å holde senga, og barna begynte å bekymre seg over hvorfor jeg var så dårlig. Så det var kanskje i uke 8?

Men skjønner at dere venter med å fortelle det denne gangen. Hvor langt er du på vei nå? Har du vært på ordinær ul? Kanskje greit å vente med å fortelle det til etter da.

Er snar 20 uker på vei nå og har vært på UL. Den siste uka synes jeg magen har vokst betraktelig, så det er vel naturlig å si det nå.

Skal på ferie med familie snart, og han bør vel få vite det før det. Blir sikkert litt prat om baby da.

Han er veldig opptatt av babyer når han ser noen på TV eller ellers, så forhåpentligvis synes han det litt stas også

Her også ble det fortalt tidlig. Dette fordi det ble fort synelig på meg og fordi jeg ville at søskna skulle få vite det først og at de kunne fortelle nyheten til andre. Barn tar slike ting lettere enn man tror. Jeg var vel også 8 uker da vi fortalte. Men vi fortalte samtidig at man aldri kunne vite hva som ville skje og slike ting. Men mine barn er 5 og 10 år så kanskje litt lettere for dem å skjønne enn for han på 3 år ;)

Uansett når du velger å gjøre det så ønsker jeg deg lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...