Gå til innhold

Vet noen her om cupcakene/muffinsene er så søte at det ikke går ann å spise dem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på oppskiften. Noen lager de ikke så søe, mens andre er ekstremt søte.

 

Regner med du skal ha frosting\smørkrem på, og det er jo smør og melis, så det er hvertfall søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo hva slags du lager det.., finnes jo hundrevis av forskjellige..

 

men de mest vanlige med vanilla frosting er søte..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en cupcake oppskrift på nettet som jeg laget til 1årsdagen til gutten min, de var så søte at ingen orket å spise en hel:(

Håper jeg finner en ok oppskrift etterhvert for de ser jo så gode ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg kunne snakket om dette i timesvis men når man ikke har noe i bakverket som stabiliserer søtsmaken ( appelsin, aprikos eller bringebær) så blir det søtt.

 

Hvorfor aprikoterer alle gode konditorer sine petit fours og cupcakes ( aprikotere er å påføre et syrlig lag før et overtrekk) JO de gjør dette for å stabilisere smakene.

 

Først smak så utseende. Husk å spørre alle om smaksprøver og referanser :) Eller lag alt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit. Hva var inni dem?

 

HUff det er viktig å "lese" oppskriftene. Fløte, rømme, kefir er bl. annet ingredienser som gjør en cupcake saftig og annerledes. Jeg leter alltid etter slike ting før jeg hiver meg på en oppskrift :)

 

Skulle gjerne hatt oppskriften på din katastrofe her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk den andre kakebaketråden som ligger her på anonym. Der skrev jeg litt om smaker.

 

Se på min blogg under oppskrifter og kremer. Der finner du noen gode og testede smørkremer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...