Gå til innhold

Er et barn på 1 år for liten til 50/50 samvær?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HI:

Jeg kan ikke fatte hvorfor du i det hele tatt stiller et slikt spørsmål.

Beklager om jeg virker krass, men det sier seg da virkelig selv at 50/50-deling IKKE er greit for et så lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, barnet er alt for lite for det!

Les på bufetat.no om samvær for små barn. Syns det er utrolig at noen ønsker å la barnet være kasteball mellom foreldrene når de er så små. Barnet skjønner ikke hvordan denne løsningen funker. Det er først når de når skolealder at dette kan være en løsning. En 1 åring eier ikke tidsbegrep, og kommer til å gå igjennom en sorgprosess HVER uke fordi det ikke skjønner at uka snart er omme og at det snart skal få møte den andre igjen. Bestem hvem barnet skal bo sammen med fast, og la den andre ha hyppige samvær i starten, og så kan dere øke samværet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med situasjonen å gjøre. Vet om 2 mødre som fikk anbefalt det via barnevernet pga mødrenes livssituasjon. Her var det mange ting som spilte inn og da.

Men hos helt normale oppegående foreldre så helt klart er ungen ALT for liten til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samboeren min (eksen) som mener han skal ha barnet 50 % , og jeg sa han er for liten!

Han tror ikke på meg, så derfor måtte jeg spør her.. Vi skal til mekling på onsdag, så han får nok tidsnok høre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke bra. Sies at det ikke er bra for barn under 3 år. Jeg ville sagt tidligst skolealder, jeg da. Men støtter ikke denne ordningen uansett. Har sett alt for mange triste, frustrerte elever som vokser opp sånn og føler seg som på evig flyttefot. Det som gjenspeiler det de sier alle sammen er at de føler at de er på besøk hos f.eks mor og hennes nye famililie en uke, så far og hans nye familie neste uke..

Så spørsmål om et barn på 1 år er stort nok? NEI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...