Gå til innhold

Inspirert*.. Hvordan var fødsel nr 2 i forhold til nr 1??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble satt rett på drypp etter 2 døgn med vannavgang og 0 rier... Må si jeg syns riene var like intense gjennom hele fødselen, og hadde litt under 40 sekunder mellom riene HVER gang!.. det gikk jo ganske fort for en førstegangsfødsel, første rie kl 17.12 og ungen var ute kl 23.40...

 

Men hvordan kan jeg "forvente" (hehe) at det blir med nr 2?

 

Er det vanlig å måtte bli satt i gang med andre mann også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 2 går som oftest enda raskere! Min første fødsel varte i 15 timer og var helt grei, min andre fødsel varte i 2 timer og var j..vlig vond :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det lurer jeg på også :-/

 

Statistisk sett går det viss lettere med nr 2 sies det.. men finner ikke statistikk over det på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett går det fortere med nr 2, ikke nødvendigvis lettere... :P anno over deg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt i gang med nr 1, en uke over termin. En helt grei fødsel, som varte i knappe 9 timer fra første rie.

Fødsel nr 2 startet spontant 3 dager før termin og ble styrtfødsel, tok 1 1/2 time fra jeg skjønte jeg hadde rier til babyen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fro svar..så da ser det mer eller mindre ut som denne fødselen vil gå enda raskere da..hohohoh..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr.1 gikk det vel 6 timer fra første lille rie til jenta var ute. Fødselen gikk veldig greit, men hadde pressrier i 2,5 time, de var vel ikke sterke nok, så ble satt på drypp. Hadde koplede rier, dvs ingen pause mellom egentlig helt fra starten av(gikk fra 15 minutter mellom til 20 sekunder på en liten time)

 

Andre fødsel var egentlig helt lik, bare at her gikk det på halve tida, altså 3 timer fra jeg merka noe til frøken nr.2 var ute. Også denne gangen med koplede rier og drypp.

 

Hadde ikke smertestillende med noen av de, så annet enn rieforsterkende drypp var det ikke noe som dro ut tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 var et mareritt, tok en evighet og var vondt som F... Nr 2 var ikke direkte behagelig, men en lek i forhold til nr 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...