Gå til innhold

sove på magen??? Blir snart gal.....!!!!


JTIN

Anbefalte innlegg

Har ei lita tulle på 1 mnd som bare vil ligge oppå meg å sove. Har prøvd å legge det meste for å få henne til å sove i vogn bagen, men det går max en halv time, så er det full protest.... har i dag prøvd å legge henne på magen, og har da sovet 2 timers økter... Tørr vel ikke la henne ligge slik om natten, syntes det er litt skummelt, så jeg sitter nesten over henne og følger med.... Noen med samme problem eller råd???? Sover jo ikke akkurat så mye selv om nettene når hun ligger oppå, begynner å tære på..... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lureste er rett å slett å slutte helt med å legge henne på magen så hun venner seg til å sove på ryggen. Slitsomt for dere alle når hun ikke vil sovne men etterhvert venner hun seg til det. Vi måtte gjøre det med jenta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn dør ikke av mageleie! Da hadde vi vært stein døde alle sammen, iallefall alle i min generasjon.

Det de døde av i den perioden som "forskinga" pågikk var kvelning av omliggende saker som f.eks kosedyr, passiv røyking (det var helt vanlig å sitte å røyke vedsiden av vugga i den tida) og noen mener gamle uttissa madrasser gjorde utslaget.

 

Jeg ville lagt ungen i en sovepose, fjernet dyne, pute og alt annet ræl i senga og latt jenta sove på magen. Det kan henge sammen med fordøyelsen/magevondt at hun bare sover godt på magen.

Lykke til!

 

Til alle dere som føler et behov for å sende pepper min vei etter denne uttalelsen: (med mindre du har hatt ansvar for et forskningsprosjekt, vet hva kriteriene er og hva det innebærer og har studert dette aktuelle prosjektet) hold kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min har sovet på magen siden har var 6mnd og gjør det enda...han liker det.... :)) Har det fint atte :)))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg henne på siden...det går fint :)) Og støtt med håndkler eller noe rundt så hun ikke tipper :)) Det gjorde jeg..måtte bare for at vi skulle få fred....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to yngste har sovet på magen fra fødselen av. De fant ikke roen på ryggen. Vi har brukt pustealarm, det gjør at jeg føler meg litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle mine 4 barn har sovet på magen til og med på sykehuset ! ingen som har sagt noe spesielt på det annet enn at jeg la dem få ligge på ryggen litt også, så det fikk di gjøre når di skulle "leke" det lille di var våkne. Det var vill protest når di lå på ryggen i senga, men mine sov på ryggen i vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ville også sove på magen. Første hadde kolikk lenge og da fikk hun faktisk sove noen timer. Mest sov hun på meg da, men.

 

Yngste sov også på magen en periode, men hun har plutselig blitt en ryggsover, av egen fri vilje. Hun har mye større sovehjerte enn eldste hadde også da, skal sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har vi prøvd å legge tulla på magen i senga si, og hun har sovet godt :-) deilig å kunne sove selv også :-) takk for alle svar, hjelper å høre om andre som lar barna sove på magen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepia mi ligger på magen på dagen,men da ligger hun på sofaen eller i vogna når jeg triller. i senga på natten ligger hun på rygg. men sover da veldig urolig, å noen ganger må jeg ha hu til å sove på brystet mitt. hun har kolikk så for hun er d best å ligge på magen, for da får hun luften til å gå bedre. ligger hun på rygg på dagen sover hun max 30 minutt, å skriker til neste måltid. jeg lå selv på magen da jeg var lita, så tror ikke d er så farlig som de vill ha d til:) d som er viktig er at madrassen ikke er for myk, at hun klarer å snu hodet til begge sider, at d ikke er for mye kosedyr å lignende. snuppa mi har koseklut kanin da, så den kan jeg ikke fjerne. hun er 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten kar på 9 uker som ble lagt på siden på barsel pga fostervann i magen. Etter det har han ikke villet sove på ryggen i senga/bagen om natta. Han sover mest på siden. Har også latt ham sovne inn på magen når han er urolig. Han sover som en drøm på magen og sovner også inn selv fra våken tilstand. Jeg har sittet og sett på ham for å se hvordan han sovner inn på magen, og han løfter hodet fint fra side til side. Når han først sovner ligger han helt i ro. Vi snur ham når han sover tungt. Om dagen sover han greit på ryggen i vogna på tur.

 

Så jeg har rett og slett slått meg til ro med at her er det litt på rygg, litt på siden og litt på magen. Barnelege og HS sier selvfølgelig at han BØR legges på magen, men at man må finne løsninger som gir både barn og foreldre søvn når han ikke sovner på ryggen om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi er født med Hoftedysplasi, så hun ligger med pute, dette gjør d vanskelig å legge henne på siden. storesøster la jeg på siden.... Tror nok det er ubehagelig å ligge på ryggen med puta på..... Ho snur også hodet fint fra side til side når hun ligger på magen, så jeg blir mindre og mindre bekymret kjenner jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen til 08:29 :)

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Jeg har også en liten en som kun sover på magen, og så har man jo blitt skremt opp av alt som har med krybbedød å gjøre så jeg ringte helsestasjon for å spørre om hva jeg kunne gjøre.

Beskjeden jeg fikk der var "la babyen sove på magen om han roer seg der. Det er bedre at han sover på magen enn at han ikke sover i det hele tatt, for begge to."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da man konsekvent begynte med ryggleie i stedet for mageleie sank antallet krybbedød dramatisk, så det er tvilsomt at det er helt tilfeldig. Dessuten skjer slik forskning kun i retrospekt, man eksprimenterer ikke med levende barn (og ja, jeg er forsker)...MEN når det er sagt, det ser ut til at det kun er noen få spedbarn som ikke tåler mageleie, ellers ville vi nok ha sett mange flere tilfeller av krybbedød, slik som to tette og ei badehette sier.

 

Min yngste var vanskelig å få til å sovne om kvelden inntil hun selv snudde seg på magen, da fant hun roen mye lettere. Syntes det var frustrerende, men noen ganger har man ikke noe valg. Men vær nøye med å ha en fast madrass og å fjerne alt som kan komme i ansiktet på babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...