Gå til innhold

Noen som har erfaring med Carena double swing?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe denne da prisen er veldig grei. Ser at bagen er litt liten, hvor lenge fikk dere brukt den før den ble for liten?

 

Syns vogna virker lett og fin. Vil ha 2010 modell med lufthjul.. Hvor lenge passet barnet i sportsdelen?

 

Det blir 13 mnd mellom ungene og den minste blir født i juli...

 

Vil dere anbefale denne vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte akkurat denne selv til mine barn som blir 15 mnd mellom. Er 2011 modellen og gav 3000 for den ny + 799 for bagen.

De sa i butikken at den var bestseller blandt søskenvogner (ikke tvillingvogner). Tror bagen passer noen mnd med liten dunpose i. Har simo combi i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt vår et par ganger, og synes den er veldig grei å bruke. Nå har jeg ikke satt på dypbagen ennå, men har hørt at man ikke når den ene kurven under vogna når man bruker den. Har også hørt at hjulene lekker luft, men har ikke merket noe til det selv. Jeg leste noen anmeldelser av vogna, og gennerelt var de fleste fornøyd selvom et par stk sa at vogna knirka litt etter en stund. Selv har jeg ikke erfart det, men har heller ikke brukt vogna lenge. Det var også mange som ikke sa seg enig i det. jeg synes den er lett og behagelig å trille, gode håndtak, svinger lett på forhjulene, og bremsen er også god.

 

Selene var grusomt harde å bruke, men det går seg vel til etterhvert. Det å stille seteryggen var også litt kronglete og rar løsning, men helt greit når man blir vandt med det. Ellers finnes det ikke egne regntrekk til vogna, og jeg HATER å bruke de universalregntrekkene, for de er så store og uformelige, ikke er det noengod åpning i de heller...

 

Her ble det mer negativt om vogna enn det som var meningen... Jeg er fornøyd med vogna, og angrer ikke. Hvertfall ikke til den prisen, men derosm jeg skulle bruke vogna hver eneste dag, så ville jeg kanskje lagt mer penger i det og f.eks kjøpt en emmaljunga. Den er svindyr, men da får du hvertfall kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gjennomsiktige regntrekk til og dem passet bra. Nei en når ikke under til kurven når bagen er på. Men synes vogna ser grei ut så lenge jeg har flere andre vogner i tillegg. Kjedelig å bruke maaange tusen på en vogn som kanskje bare blir brukt ett års tid+ at vinteren er lang og bruker den ikke på meget kalde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps er enig at selene er vanskelig å få opp, men tror det går seg til:) Virker veldig lett og grei å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Jeg kjøpte Emmaljunga til førstemann og kommer til å beholde den, har derfor ikke lyst til å bruke så mye penger på denne vogna.

 

Siden barn 2 blir født nå på sommeren håper jeg han passer i bagen i vinter.

 

Det blir nok en slik vogn på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe erfaring med den, men vurderte den til mine to tette, men siden jeg hørte en del negativt om den, droppet jeg den til fordel for GT Safari Dobbel istedet. Og GLAD er jeg for det, for den er helt super!! Lett (veier bare 14 kg), smidig og lett å styre pga det svingbare forhjulet. Og den knirker null, niks nada, den er en drøm å trille rett og slett, og føles ikke like "billig" som Carena-vogner har en tendens til å gjøre (men koster ca det samme, 3500 nypris)

 

les mer her;

 

http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri kjøpt en GT safari fordi den kun har en kalesje, veldig upraktisk med et barn som sover og ett som er våkent... man må da også ha ett regntrekk, og det liker jeg heller ikke fordi man må ta av trekket til begge for å komme til den ene ungen.

 

I tillegg har den bare ett forhjul, min erfaring er at det kan gjøre vognen vanskeligere å manøvrere ,i tillegg til at den blir mer ustabil når bare ett av barna sitter i vogna (hvilket ofte er tilfelle fordi den største vil løpe litt rundt).

 

Man får heller ikke full liggestilling på denne vognen, og man kan ikke kombinere den med en dypbag slik HI må fordi hun får to tette og ikke tvillinger.

 

Nei takk til denne vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må ha muligheten til å kombinere bag og sportsvogn. Lufthjul og to kalesjer er også et must..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...